Thursday, December 20, 2012

Swedish Santas



En av de mest ”förtjusande” design kollektioner jag äger är ”Swedish Santas” från Husqvarna Viking. Jag har gjort flera av dem både till mig själv och som presenter. Som ni kan se äger jag fortfarande ett ouppackat kit av det - men eftersom det är en gammal kollektion så kan den nu bara återfinnas på ”My Embroideries”.

One of the most adorable design collections I own is the “Swedish Santas” collection from Husqvarna Viking. I have made several of them both for myself and as gifts. As you can see I still own an unpacked kit of it – but as it is an old collection it can now only be found at My Embroideries.


I år kunde jag inte hitta de större tomtarna så jag får nöja mig med miniversionerna av ”Swedish Santas”. Egentligen är det meningen att man ska fylla dem med vadd men jag har börjat använda en annan metod – nämligen att skapa en strut av lite tjockare papper som kan sättas in i den konformade "Swedish Santa”.

This year however I couldn’t find the larger ones so I will have to settle for the “Mini versions” of the “Swedish Santas”. The original idea is to fill them with polyester wadding; however I have started using another method – creating a paper cone which can be inserted into the “Swedish Santa" cone.


Detta innebär att de kan stå samt att när julen är över så tar de inte så mycket förvaringsutrymme eftersom de då kan förvaras ihopvikta.

This means that they can stand plus when Christmas is over they don’t take that much storage space as you can fold them flat.


Som ni kan se på bilden har jag tagit ett tjockare papper från en katalog och gjort till en kon. För de större ”Swedish Santas” kan man använda ett kartongpapper om man inte vill fylla dem. Med denna metod gör jag ingen botten.

Titta bara vilken vacker och smart uppsättning julbordet i Husqvarnas "Sew Fun Blog" är - där miniversionen av ”Swedish Santas” fungerar som placeringskort och dekoration. Jag håller med - en mycket smart idé.

As you can see in the picture I have taken a thicker paper from a catalog and made into a cone. For the larger “Swedish Santas” use a cardstock paper unless you want to fill them. When I use this method I don’t make the “bottom part”.

Just look what a beautiful and clever set Christmas table in Husqvarna’s “Sew Fun Blog – where the “Mini Santas” doubles as placement card and decoration. I agree – a very clever idea.




2 comments:

  1. Åh vad smart med en pappstrut inuti, det ska jag testa! Kramar Ullis

    ReplyDelete