Tuesday, July 19, 2011

Var är pennan?/ Where is the pencil?


Känns det igen? Helt plötsligt finns den inte där – pennan. Nåja, det finns ju fler pennor – men var?  Så det verkar praktiskt att ha dem samlade - så när jag såg dessa fiffiga pennfodral beslutade jag mig för att sy ett stort och ett litet. Man rullar lätt ihop dem och knyter ihop rullen med en bit snöre. Detta är en sk "in-the-hoop" design.

Recognize this? Suddenly, it is not there - the pencil. Well, there are the more pencils of course – but where are they?  So it seems like a good idea to have them in one place - so when I saw these clever pencil cases I decided to sew one large and one small. You roll them up easily and tie them together with a piece of string. This is an "in-the-hoop" design.


Det stora fodralet rymmer hela 15 pennor så där kan man förvara en stor del av sina pennor. Det mindre fodralet rymmer 6 pennor och är utmärkt ha med i väskan. Eller varför inte ha sminkpennor eller virknålar (med tjockare skaft) i det mindre fodralet?

The large case holds a full 15 pencils so that you can store a large part of your pencils there. The small case holds six pens, and is excellent to bring with you or have in your bag. Or why not have make-up pencils or crochet hooks (with a thicker handle) in the smaller case?

Jag hade sytt några ”Raw Edge Appliqué” bokstäver som jag klistrade på det stora fodralet med textillim. Bokstävernas kanter förseglade jag med decoupage lim för textil. 

I had made some "Raw Edge Appliqué" letters that I glued to the large case with textile glue. I sealed the edges of the letters with decoupage glue for fabric.


Designs from Stickbaer.de

No comments:

Post a Comment