Saturday, October 29, 2011

The Elephant and the Stork



Kommer ni ihåg när ni köpte er första brodermaskin? Jag kommer exakt ihåg när jag gjorde det och hur roligt jag tyckte det var.

En av de första tillbehören jag fick i julklapp – och som jag faktiskt har kvar 12 år senare – är en liten stork sax. Ögat är inte längre blått - med jag lika fäst vid den ändå.

Do you remember when you purchased your first embroidery machine? I do, I remember exactly when I did it and how much fun I thought it was.

One of the first accessories I got as a Christmas present - and I actually still have it 12 years later - is a little stork scissors. The eye is no longer blue - but I still love it.



Likaså är denna jättesöta elefant bland de första ”in-the-hoop” broderier jag sydde.  Jag har satt ett guldband i öglorna så jag kan ha den hängande runt halsen.

Likewise, this really cute elephant is among the first "in-the-hoop" embroidery designs I sewed. I have put a gold ribbon in the eyelets so I can have it hanging around my neck.


Sen har jag klistrat röd filt på baksidan så den skulle blir lika fin som på framsidan och dessutom blir den lite stabilare.

I then glued red felt on the back so it would look as nice on the back as on the front and also have some more stability.



Elefanten är perfekt att ha den lilla saxen i när man är hemma och på kurs. Jag vet inte hur ni har det - men hemma hos mig måste det finnas några mystiska varelser som tar mina saxar och pincetter.

Eftersom julen närmar sig så skulle jag också vilja säga att detta är en perfekt liten julklapp till någon som älskar att sy och brodera, oavsett om man gör det för hand eller på maskin.

The elephant is perfect for little scissors when you're at home and when you take classes. I do not know how you have it - but at my house, there must be some mystical creatures who take my scissors and tweezers.

As Christmas approaches, I would also like to say that this is a great little Christmas present for someone who loves to sew and embroider, whether you do it by hand or by machine.


Design from The Purple Hat


No comments:

Post a Comment