Wednesday, October 26, 2011

U F O – Unfinished objects



Nåja, trots rubriken så har jag inte sett några UFO’s - åtminstone inte som vi normalt skulle beskriva det.

Men jag har en del oavslutade projekt - UnFinished Objects - och ett av dem är detta kuddöverdrag jag började med för några år sedan. Ja, jag skäms men ibland kan man börja med något men så är det är något som gör att man slutar ...  Känns det igen ?

Well despite the headline I haven’t seen any UFO’s – at least not as we would normally describe it.

However I do have some Un Finished Objects – and one of them is this cushion cover I started with some years ago. Yes I am ashamed but sometimes you start and there is something that makes you stop…..Recognize it?



Hur som helst - är detta kuddöverdrag gjort med meshwork. Jag har alltid tyckt att det såg så svårt ut – men det var det inte.

Anyway - this cushion cover is done with meshwork. I have always thought it looked so difficult but actually it wasn’t.



Jag har också använt Angelina fibrer som applikation i bladen.

Allt jag behöver göra är att sy baksidan av detta kuddöverdrag – och kanske kommer jag ta tag i det nu när jag visat den här på bloggen.

I have also used Angelina fibers as appliqué in the leaves.

All I have to do is to sew the back of this cushion cover – and maybe I will do it once I have showed it here on the blog.
  

Design from www.linneaartline.com


1 comment:

  1. Det ser rigtig flot ud.
    Sjovt at prøve nye teknikker.

    ReplyDelete