Thursday, December 8, 2011

Christmas wreath part II/ Julkrans av granris del II



Så då fortsätter vi färdigställandet av granris kransen. Jag har börjat med att linda rött sidenband runt hela kransen.

So then we continue the completion of the Christmas wreath. I started by wrapping a red ribbon around the wreath.



Sen tänker jag fästa mina spetsstjärnor och klockor runt kransen.
Jag börjar med att lägga ut dem löst för att se hur jag vill att det ska se ut.

Then I will decorate with my Lace stars and Lace bells around the wreath. I will start by positioning them loose on the wreath to see how I want it to look like.



Sen fäster jag dem med limpistols lim. Det som är viktigt för att man ska kunna ta bort det sen är att man klickar ut en kula och inte smetar ut limmet för tunt. Men du kan ju välja att fästa dem med sytråd också. Så där ja, nu var dörrkransen färdig.

I then attach them with hot glue. If you use hot glue – press out a small “pearl” of glue and don’t smear it out. It will be much easier to remove the glue then. But of course you can use sewing thread and wrap trough and around the wreath. There you go, now the door wreath is finished.

Design Facts

“A Light and Lacy Miniature Christmas (Lace) Packfrom Embroidery Library
Husqvarna Viking collection - # 53 Christmas Lace



1 comment: