Tuesday, January 10, 2012

May I present…………


Det är en mörk kväll och det är kallt ute. Jag har tagit en tur runt huset. Plötsligt, ser jag i lampans sken ett par ögon i några buskar.

It is a late evening – it is dark outside, quite cold and I just went for a walk around the house. Then, suddenly in the glow of the lamp I see a pair of eyes staring at me in the bushes.




Nej, det är ingen skräckhistoria :-)

……… men vad är det? Kan det vara en uggla?

No, this isn’t a horror story :-)

………but what is it? Could it be an Owl?




Låt oss titta närmare – ja, det är faktiskt en uggla - en väldigt färggrann uggla.

Låt mig presentera......Adele.

Adele är sydd i svartvita tyger med röda accenter. Hon är ca 25 centimeter hög och är en s.k. ”in-the-hoop” design från ”Der Stickbär”.

Let’s zoom in and see closer – yes, it actually is an Owl, a very colourful Owl.

May I present......Adele.

Adele is made from black and white fabrics and with red accents. She is about 25 centimetres (10 inches) high and is an “in-the-hoop” design from “Der Stickbär”.




Ena sidan på vingarna och baksidan är sydda med samma tyg som jag använde i min kjol. Den är otroligt snabbsydd och är en super söt leksak eller kudde.

The front of the wings and the fabric at the back is the same fabric I used in my skirt. It is extremely fast to make and is the cutest little toy or even a small pillow.

  

Design Facts

http://www.stickbaer.de/product_info.php?products_id=683

2 comments:

  1. Så snygg den är din uggla!! De är poppis nu... tror jag !! Härliga färger har du fått till.
    Kram

    ReplyDelete