Sunday, January 29, 2012

Such wonderful colours for the kitchen…



När jag var och handlade senast så hittade jag ett 10 pack med ”disktrasor” i de mest ljuvliga vårfärger – ja, man drömmer ju gärna om våren när det är vinter. 
Titta bara vilka underbara färger – de kommer att lysa upp köket. Men var är den 10:e disktrasan?  Kanske tappade jag den på vägen när jag skulle sortera dem, ja inte vet jag :-)
För broderi på disktrasor är ju ”Redwork typ” av broderier perfekt. Det får inte bli för tätt med stygn så att nålen fullkomligt perforerar sönder disktrasan.
When I went shopping this week, I found a 10 pack with "sponge dish cloths" in the most delightful “spring colours” - yes, you might as well dream about spring when it is winter :-)
But just look what wonderful colours - they will light up the kitchen.
But what happened to dish cloth no 10 ? Maybe I mislaid it when I was to arrange them, I don't know :-)
For embroidery on “sponge dish cloths” - "Redwork type” of embroidery designs are perfect. They must not be too dense or have to high stitch count so that needle completely perforates apart the “sponge dish cloth”.


Jag tittade igenom broderierna i ”Kitchen Art” från Inspira och hittade två som jag tyckte skulle passa till storleken på disktrasorna. 
Den ena var nog lite ”på gränsen” - men ibland måste man våga lite för att vinna :-)
Men min bedömning var att det nog skulle gå bra - så därför beslutade jag att brodera glaset även om det var lite mer satinkanter än bara ”running stitches”.
Citronen är perfekt.
Det här kortet kommer nog att användas mycket framöver både till mig själv och till presenter och ”gå-bort-gåvor”.
Just broderade disktrasor är så uppskattat – och något som man faktiskt har nytta av.
Sådant gillar jag :-)
I looked through the embroideries of "Kitchen Art" from Inspira and found two that I thought would be suitable for the size of my “sponge dish cloths”.
One was probably a bit adventurous to embroider – it might be a bit dense as there were satin borders and not only running stitches – but to succeed you sometime need to take some “risks”. But I did think I would have a good chance to succeed - so I decided to embroider the glass.
The lemon would be perfect.
This embroidery collection will probably be used much in the future, both for me and for gifts and "going-away gifts”.
Embroidered “sponge dish cloths” are so appreciated - and something that is actually useful.
I like that :-)



Ekorrarna går nyfiket omkring och tittar när jag tar kort på mina broderade saker. Kanske är det mat?
The Squirrels are curious of what I am doing when I take photos of my embroidered “things”. Maybe it's food?

Designs:Embroidery Designs - "Kitchen Art" from Inspira

No comments:

Post a Comment