Tuesday, October 29, 2013

Purchases at the Sewing Festival autumn 2013 - 1


Jodå, visst blev det lite inköp på Syfestivalen även denna gång. Det går ju liksom inte att bara titta :-)
Sure, I did some shopping on the Sewing Festival this time as well. It is simply not possible to just look:-)
Ett mönster på boxerkalsonger från LG Sömnad Tyvärr fanns inte tyget med stjärnorna kvar, men jag tyckte det var så himla snyggt att ha olika färger som ändå såg ut att höra ihop. Detta var visst ett nytt mönster och det hade en strykande åtgång. Vilken tur att jag lyckades få det sista mönstret.
Den ”unge mannen” i familjen log lite och sa – blir det verkligen billigare?
Nej, svarade jag – men jag tycker att det är roligt att sy. Visst är det så det är inte alltid vi gör saker för att det är billigare utan för att det är så roligt att skapa.
Men jag hittade ett annat tyg i svart och grått med olika maskiner och traktorer. Jag tror att det kan funka tillsammans med svart och vitt. Sedan blev det lite midjeresår också.
A pattern of boxers briefs from LG Sömnad. Unfortunately, the fabric with the stars had been sold out, but I thought it looked so nice to have different colors that still seem to belong together. This was a new pattern and it sold like hot cakes. What luck that I managed to get the last pattern.
The “young man” in the family smiled and said - will it really be cheaper?
No, I replied - but I think it's fun to sew. As I see it - we do not always do things because it's cheaper - but because it is so much fun to create.
But I found another fabric in black and gray with different machines and tractors. I think it could work with black and white. Then there was some waist elastic too.
Ullfilt från Korps. Eftersom jag gillar att arbeta med ullfilt så är det bra att köpa på sig lite. Nästa gång ska ni få se lite mer.
Wool Felt from Korps.  Because I like to work with wool felt it's good to buy some. Next time I will show you some more.

2 comments: