Saturday, October 26, 2013

Sewing Festival Autumn 2013 – 2


Dag 2 i "sömnadsparadiset" är slut. En lika rolig dag som igår. Jag måste säga att jag blir så glad när det kommer fram sömnadsintresserade och säger att de följer min blogg och att de tycker den är så bra. Det värmer i hjärtat. Tack!!!
Det är ju detta som mitt bloggande är till för – att sprida glädje och inspiration över en hobby som i mitt fall är sömnad.
Day 2 in "sewing paradise" is over. Just as fun as yesterday. I must say that I was so happy when people come and say they follow my blog and that they think it is so good. It warms my heart. Thank you!
It is this that my blogging is for - to spread the joy and inspiration of a hobby which in my case is sewing.

Jag lovade att visa lite mer bilder från Syfestivalen. Kan man bli ”förälskad” i en klänning? Ja, idag har jag sett en otroligt vacker klänning på en av damerna från Husqvarna Viking/Pfaff. En beige klänning med otroligt vackra broderier och en tyllunderkjol. Är den inte underbar tillsammans med bootsen?
I promised to show some more pictures from the Sewing Festival. Can you fall "in love" with a dress? Yes, today I have seen an incredibly beautiful dress on one of the ladies from Husqvarna Viking/Pfaff. A beige dress with incredibly beautiful embroidery and a tulle petticoat. Isn't it wonderful with the boots?

Här är några vackra kuddar. Den svarta med broderier från samma kort som på kjolen ovan – Line Art Flowers, och den rosa har broderier från ett Pfaff kort – Creative Yarn Art.
Here are some beautiful pillows. The black with embroidery from the same card as the skirt above Line Art Flowers, and the pink has embroidery from a Pfaff card Creative Yarn Art.

En vacker jacka med broderier från ett kort som heter ”Fabric by design”. Den är otroligt vacker när man tittar på den från nära håll.
A beautiful jacket with embroidery from a card called ”Fabric by design”. It is incredibly beautiful when you look at it from close range.

En blå quilt som ni kan läsa om här och en väska med Yarn Art liknande broderier.
A blue quilt that you can read about here and a bag with embroidery with Yarn Art type embroideries.

Lite jul måste vi väl ha, duken är från samma kort jag broderat julbocken ifrån – Layerd Quilting with Appliqué.
We must have some Christmas, the cloth is from the same card, I embroidered the Christmas goat from – Layerd Quilting with Appliqué.

Själv fortsatte jag att brodera ytterligare en julbock, men idag på filt och resultatet kommer bli väldigt annorlunda, men det får ni se en annan dag.
I continued to embroider another Christmas goat, but today on wool felt and the result will be very different, but you will see that another day.

Annars blev det mycket testande av den nya metallbågen som faktiskt var väldigt bra att spänna bara mellanlägg i och sedan tråckla dit en mindre filtbit som jag använde för att sy överdrag till knappar.
Otherwise, it was a lot of testing of the new metal hoop that was actually very good for hooping just stabilizer and then baste a smaller piece of wool felt I used to sew covers for buttons.

All photos are taken at the Husqvarna Viking/Pfaff booth at the Sewing Festival

6 comments:

  1. Jag var på syfestivalen i fredags men missade totalt Husqvarnas utställning. Visst man blir ju trött och får lite hjärnsläpp, när man kommer hem kommer man på att det var mer man hade tänkt titta på !!
    Du har inte fler bilder på den fina klänningen, helhetsbild. Klänningen ser så läcker ut.

    ReplyDelete
  2. Hej Elisabeth, jag ville inte ta helbild på "modellen" - alla vill inte vara med på bild.
    Men du missade något. Sen "missade du ju mig" haha.
    Skämt å sido såg inte dig heller men träffade några bekanta ansikten.
    Lotta

    ReplyDelete
  3. Vad hände?, tre kommentarer med samma text blir lite för mycket.Jag tog bort två.

    ReplyDelete
  4. Åh vad roligt du verkar ha haft! Det var kul att läsa. själv har jag haft mycket att göra på jobbet och dåligt med inspiration, men efter att ha sett dina bilder blev jag faktiskt lite sugen på julpyssel!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jag har haft jätteroligt. Kan man ha en bättre helg om man älskar att sy, brodera och träffa likasinnade?
      Lotta

      Delete