Friday, November 1, 2013

A new pair of Wool Felt insoles

Jag har ju tidigare berättat om sulor av ullfilt i min blogg. I själva verket är detta en av de saker jag har gjort, som jag använder mest.
I have previously written about insoles from wool felt in my blog. In fact, this is one of the things I've done, that I use the most.
Jag bestämde mig för att sy ett par nya sulor när jag skulle prova denna gröna Lana Ull tråd. Man får sy sakta och använda en passande nål med stort öga.
I decided to sew a new pair of insoles when I would try this green Lana Wool thread. You have to sew slowly and use an appropriate needle with large eye
Det måste ha varit ödet efter som jag hade köpt nästan på pricken samma färg på ullfilt. Så ett par nya romantiska sulor är definitivt på sin plats.
It must have been the destiny as I had bought almost spot on the same color of wool felt. So a couple of new romantic insoles are definitely in place.
Man blir så glad av att se ett par röda rosenfärgade sulor i skorna. Att de sedan är sköna och värmer lite är inte heller fel.
You will be so glad to see a pair of red rose-colored insoles in the shoes. That they are comfortable and keep your feet warm is just a bonus.
Jag har sytt ett antal sulor av ullfilt och använder dem nästan dagligen. Inte för att man ska visa använda saker, men här ser ni hur väl de håller form och utseende. Jag har tvättat dem många, många gånger för hand. Vitt borde vara det ultimata testet, eller hur?
I have sewn a number of wool felt insoles and use them almost daily. Not that you should show used items, but here you see how well they hold their shape and appearance. I have washed them many, many times by hand. White should be the ultimate test, right?

2 comments:

  1. Så smart dette var :-)
    Ønsker deg en god helg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Tone. Ja dessa är jättesköna att ha i skorna.

      Lotta

      Delete