Friday, November 29, 2013

Freshen up lace - 1

Vitt förblir ju aldrig helt vitt så länge. Likaså gäller för den stärkelse som finns i dessa spetsprydnader.
När jag letade efter en annan sak så hittade jag en liten påse med några olika spetsprydnader. De fyra som är till vänster i bilden är från ett av mina absolut mest ”älskade” brodérkort – Christmas Lace. Tyvärr var väl inte ”konditionen” på dem den bästa. Lite gula och i vissa fall oformliga.
White never remains completely white for long. Likewise, for the starch present in these lace ornaments.
When I was looking for something else I found a small bag with a few different lace ornaments. The four that are left of the image is from one of my absolute most "beloved" embroidery collections - Christmas Lace. Sadly “the condition" of them was not the best. A bit yellow and in some cases shapeless.

Men så länge det finns tvättmedel kan man ju alltid prova och se hur det blir att tvätta dem och sedan ”stärka om dem”. Vi får se i morgon om det lyckades.
But as long as there is laundry detergent, you can always try and see how it gets to wash them and then "re-starch" them". We’ll see tomorrow if it succeeded.
Denna spets- och applikationsprydnad har jag fått i julklapp av en god vän och jag tycker den är så vacker. 
This lace- and appliqué ornament was given to me as a Christmas present by a good friend and I think it is so beautiful.
Designs: #53 Christmas Lace from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment