Wednesday, November 27, 2013

Stars – pre-view 3

Efter att ha broderat fyra mitt block ska jag nu göra två sid-delar till varje block. 
After having embroidered four center blocks, I will now make two side portions to each block. 

Dessa gör jag väldigt enkla – två lager tyg med duk vadd emellan. Sedan broderar jag samma stjärna jag använde till applikationen men här broderar jag bara med trippel stygn. Även detta block är gjort i 5 D Quilt Design Creator.
These are made very simple - two layers of fabric with thin batting between the fabric layers. Then I embroider the same star I used for the appliqué but these are embroidered with triple stitches. Also this block is done in 5 D Quilt Design Creator.

Det är så mörkt på morgonen så att månen syns klart och tydligt, men stjärnorna får jag allt sy själv.
It's so dark in the morning so that the moon is clearly visible, but the stars I will have to sew myself.

5 D Quilt Design Creator is from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment