Monday, December 30, 2013

A look back of the past year - part 1


Nu är det två dagar kvar av detta år.  Ännu ett Blogg-år har passerat och jag har gjort en massa roliga saker samt även lagt upp en hel del ”tutorials” som jag hoppas ni provat på och tyckt om. Så här på årets sista dagar tänkte jag blicka tillbaka och visa några av mina favoriter, men även vad ni tyckte bäst om, dvs. de inlägg som haft mest läsare. Men först några av mina favoriter – nåja en del av de populäraste bland er läsare är ju mina favoriter också…
Now there are two days left of this year. Another Blog year has passed and I've done a lot of fun things and also put up a lot of tutorials that I hope you have tried and enjoyed. So here in the last few days I thought to look back and show you some of my favorites, but also what you liked the most, i.e. the posts that have had the most readers. But first some of my favorites – well, some of your favorites are my favorites as well…

Tomtarna till jul som jag gjort som ett ”in-the-hoop” projekt. I ullfilt och lammull så känns de både ”gammaldags och moderna”.
The Santa’s for Christmas as I have done as an "in-the-hoop" projects. In wool felt and lambs wool, they feel both "old-fashioned and modern".

Filtknappar där jag använt mig av cirklar gjorda i Embroidery Software. Så enkla att göra och samtidigt så effektfulla. Man skulle kanske kunna göra en brosch om man satte samman några och dekorerade med några blad…
Felt buttons made from circles created in Embroidery Software. So simple to make, yet so impactful. One might make a brooch if you put together some and decorated with a few leaves...

Att använda en yo-yo maker till att klä knappar är också en användbar sak.
Using a yo-yo maker to make fabric covered buttons is also a very useful thing.

Stjärnduken som är gjord i ”quilt-as-you-go” block och sedan hopsydd.

The Star table cloth that is made as "quilt-as-you-go" blocks and then sewn together.

Den helt fantastiska julbocken från ett brodérkort jag först inte ”trodde på” men senare insåg vara en riktig guldgruva.
The absolutely fabulous Christmas goat from an embroidery collection I first did not "believe in" but later realized to be a real gold mine.

Raw Edge Applikation - så vackert och fortfarande lite "inte så perfekt". Dessa bokstäver som säger "Home Sweet Home" är gjorda med hjälp av Embroidery Software.
Raw Edge Appliqué – so beautiful, but still a bit ”not so perfect”. These letters saying “Home Sweet Home” are made using Embroidery Software.
Kjolen broderad med massor av "Stempunk" designs i guld och metall.
Jag bara älskar den.
I just love it.

Att stämpla på tyg – var för mig en nyupptäckt teknik. So roligt.
Stamping on fabric – for me a new discovered technique. So much fun.

Att göra egna hängare med tvättinformation var en kul grej.
To make your own hanger with washing instructions was a fun thing to do.

Kommer ni förra våren? För mig är vår lika med vitsippor, så den här kudden gör att jag blir påmind året om.
I morgon ska jag visa er några av era favoriter (mina också) under det gågna året.
Remembering last spring? To me spring is so much about wood anemones, so creating this pillow will make me remember spring all year long.
Tomorrow I will show you some of your favorites (mine too) this past year.

No comments:

Post a Comment