Tuesday, December 31, 2013

A look back of the past year - part 2

Ja, så var det bara denna dag kvar på 2013 – och vad gillade ni bäst av mina blogginlägg? Att döma av antalet läsare så var det dessa projekt. För att vara ärlig så var även vissa av dessa mina favoriter tillsammans med de jag visade i gårdagens inlägg.
Well, now it is only this day left in 2013 - and what did you like best of my blog posts? Judging by the number of readers, it was these projects. To be honest some of these, were also my favorites along with the ones I showed in yesterday's blog post.

Halsbandet också det gjort i ullfilt – ett material jag jobbat med väldigt mycket i år.
The necklace also is done in wool felt - a material I've worked with a lot this year.

Hur man gör cirklar var också några av de mer populära inläggen.
How to make circles was also among the more popular posts.


… som även fanns i en mer romantisk version. Bägge två blev väldigt populära inlägg.
... which also was found in a more romantic version. Both of them became very popular blog posts.

Hur man gör perfekta sneda hörn på en kökshandduk var något ni gillade.
How to make perfect mitered corners on a tea towel was something you liked.

Att göra egna innersulor i ullfilt var ett väldigt populärt inlägg detta år. Jag hade i år ”fräschat upp” min tidigare ”tutorial” (beskrivning) för att använda just ullfilt i sulorna.
Making your own insoles in wool felt was a very popular blog post this year. This year I had “revised” my previous "tutorial" to use wool felt for the insoles.

Ett annat inlägg ni läsare tyckte om var beskrivningen på hur man gjorde applikationer från förklippta former.
Another blog post you readers liked was the tutorial on how to make appliqué from pre-cut shapes.

Embossed Towels var något som också tilldrog sig många läsare. Ett så enkelt sätt att göra en enkel handduk betydligt mer intressant.
"Embossed Towels" was something that also attracted many readers. Such a simple way to make a simple towel far more interesting.

En promenad runt en damm fick mig att minnas vad jag sydde som barn. Den här grodan tror jag att många av er också mindes.
A walk around a pond made ​​me remember what I sewed as a child. This frog, I think many of you also remembered.

Att brodera ”Freestanding Lace” kräver lite annan teknik och det tipsade jag om i några olika inlägg – bland annat detta.
To embroider "Freestanding Lace" requires a little different technique and that I gave you some tips about in a few different blog posts - including this one.

För övrigt har just ett av de mest lästa inläggen sedan jag startade min blogg 2011 har varit detta om hur man sparar mellanlägg.
Så med dessa små återblickar över vad som gjorts i år så skulle jag vilja tacka alla som läser/följer min blogg. Ni som lämnat kommentarer – STORT TACK – ni ska veta att det är så uppskattat. Jag hoppas även att ni vill fortsätta att följa mina äventyr inom sömnadens värld 2014.
I morgon är det den första dagen på det nya året – 2014 så jag skulle vilja passa på att önska er alla ett riktigt Gott Nytt År.
Moreover, one of the most read blog posts since I started my blog in 2011 has been that of how to save stabilizer.
So with these small recaps of what I have made this year I would like to thank everyone who read/follow my blog. To those who have left comments – THANK YOU - I want you to know how much I appreciate it. I also hope that you will continue to follow my adventures in the world of sewing 2014.
Tomorrow is the first day of the New Year - 2014 so I would like to take the opportunity to wish you all a very Happy New Year.

Länkar även till Visa o berätta hos Bambisyr med sin Quiltglädje

2 comments:

  1. Önskar dig detsamma och det är alltid en glädje och spänning att kika in din blogg som du uppdaterar varje dag! Många bra och inspirerande tips har det blivet för mig under året!
    Så jag cyklar runt med ett snyggt sadelskydd:O)) Kram..

    ReplyDelete
  2. Instämmer helt med Immi!!!
    Tack för du tog dig tid att länka till Visa och Berätta,måndag!!Bambikram

    ReplyDelete