Sunday, December 15, 2013

Third Sunday in Advent

Tänk så fort tiden går. Redan är det tredje Advent och nu är det bara lite drygt en vecka kvar till Julafton.
Har ni hunnit med allt ni planerat? Jag har det inte, jag vet inte om jag är tidsoptimist eller om jag helt enkelt vill för mycket :-)
How fast time goes. It is already the third Sunday in Advent and now it's just a little over a week left until Christmas Eve.
Have you had time to do everything you planned? I have not, I do not know if I'm a time optimist or if I simply want to do too much :-)
Jag har i alla fall gjort färdigt alla mina Julkort, så det är klart – eftersom de ska postas idag.
I have at least finished all my Christmas cards, so that’s good – but then they have to be posted today.
Gardinerna är strukna för visst är det trevligt att ha Julgardiner.
The curtains are ironed and it sure looks nice to have Christmas curtains.
Visst är tomtarna på dessa söta? De är från ett ”äldre” brodérkort som heter ”Winter Wonderland”.
Aren’t the gnomes on these curtains adorable? They are from an “older” embroidery card named ”Winter Wonderland”.
Det är många år sedan jag sydde dessa gardiner så på baksidan ser man att det lilla solljus som finns i denna mörka årstid blekt dem.
It is many years since I sewed these curtains so at the reverse side you can see that the little sunlight that is at “this dark time of the year” has faded them.
Men framsidan är helt OK – och sen är det ju så trevligt med ”traditioner”. Nu behöver ju inte ”traditioner” vara gamla utan nya trevliga inslag kan ju också bli ”tradition”.
But the front is absolutely fine - and it's so nice with "traditions". Now "traditions" don’t have to be old - new additions can also become "tradition".

Designs: Winter Wonderland - from Husqvarna Viking  (My Embroideries)

3 comments:

  1. Stressa inte-det blir jul i alla fall:-))
    Trevlig 3e advent.

    ReplyDelete
  2. Ja vet du jag tänker så också - men det är svårt når idéerna flödar i huvudet :-) Trevlig Advent på dig också. /L8

    ReplyDelete