Sunday, January 26, 2014

Some time spent in "one of my favorite places"….again:-) - planning for new projects

Min man skrattar åt mig när jag säger att jag älskar att gå på IKEA för jag hittar oftast så mycket bra saker. Med det menar jag mycket som jag kan använda inom min största hobby – sömnad.
I går hade vi ett antal ärenden att uträtta och tänk vilken tur att även IKEA råkade ligga där :-)
Här kan ni se en liten påse med smått och gott.
My husband laughs at me when I say I love going to IKEA because I usually find so much good stuff. By that I mean a lot that I can use within my biggest hobby - sewing.
Yesterday we had a number of errands to run and imagine what a coincident that even IKEA happened to be there :-)
Here you can see a small bag of odds and ends.

Tyg – LENDA – till några kökshanddukar. Jag såg några så läckra broderier häromdagen som jag ska köpa. Nu har jag ju i och för sig en massa broderier som kan passa redan, men ni vet hur det är…
Enkla vita kökshanddukar med ett broderi – finns det något snyggare?
Att göra egna kökshanddukar är inte svårt och köper man, som jag, ett tyg som är lite drygt 1,10 m i längd och 1,40 m i bredd så räknar jag med att kunna få ut ca 6 handdukar. Jag brukar göra dem aningen mindre än traditionella.
Fabric - LENDA - for some Tea Towels. I saw some really nice embroidery designs the other day that I will buy. Now I already have a lot of embroideries that I could use, but you know how it is ...
Simple white towels with embroidery - is there anything better looking?
Making your own tea towels is not difficult and buying, as I have, a fabric that is a little over 1.10 meters in length and 1.40 meters in width I expect to be able to get about 6 towels. I tend to make them slightly smaller than traditional ones.

En ”rulle” stuvbitar – FINURLIG – med lite nya tyger. Det är kul med bitar av tyg som man antingen kan sy ihop eller använda som applikationer. Är man en som gillar lappteknik så är man van att först klippa sönder tyger och sen sy ihop dem igen :-) Dessa tyger är "heminredningtyger".
A "reel" scraps of fabric - FINURLIG - with some new fabrics. It's fun with pieces of fabric that you can either sew together or use as appliqués. Are you one who likes patchwork then you are used to first cut the fabrics in pieces and then sew them back together :-) These fabrics are "home decoration fabrics".

Min favorit – SY – fållband. Detta fållband brukar jag använda till exempelvis applikationer eftersom det inte blir så stelt.

My favorite - SY - iron-on hemming tape. I usually use this iron-on hemming tape for example with appliqués because it will not be so stiff.

Sedan hittade jag två nya saker jag inte sett där förut, kardborrband - KARDBORRE. Passar utmärkt till ett projekt jag har i åtanke eftersom jag bara hade vitt hemma.
Then I found two new things I had not seen there before,  Velcro - KARDBORRE. Perfect for a project I have in mind because I only had white at home.

Textilpennor – LOPPSTARR – ska bli kul att prova och se hur dessa är. Textilpennor är perfekta att ”retuschera” när exempelvis lite tråd av fel färg sticker fram eller om man bara behöver ”reparera” ett litet område.
Textiles Pens - LOPPSTARR - will be fun to try and see how those are. Textiles Pens are perfect to "retouch" when, for example, some thread of the wrong color is visible or if you just need to "repair" a small area.

Små glas – jag har nämligen planer på ett roligt projekt ... om det nu fungerar som det ska :-)
Här ser ni dessutom ett av de otroligt fina tygerna som ingår i rullen med stuvbitar. Visst känns det lite ”retro”?
Som ni ser så finns det många projekt i åtanke. Nu är det bara en sak som fattas – tid :-)
Small glass - because I have plans for a fun project ... if it works as it should :-)
Here you have one of those incredibly beautiful fabrics included in the roll of scraps of fabric. It sure feels a bit "retro" doesn't it?
As you can see, there are many projects in mind. Now it's just one thing missing - time :-)

3 comments:

  1. Wow Lotta! This is a great haul. I enjoy visiting Ikea as well. It is very near by so my wallet can survive. LOL Looking forward to seeing your plan for the glass.
    Terry - Richmond, VA USA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Terry

      Well I bet you are curious about the glass - me too LOL
      In theory it could be great but in practice....
      Lotta

      Delete
  2. En sån rulle har jag med, kanske du kan komma med lite roliga tips på vad man kan göra med den:O)) / Immi

    ReplyDelete