Monday, January 27, 2014

Sunday Adventures

Vilken söndag ... sonen och jag skulle åka till ett köpcentrum för att handla lite. Jag hade inga problem att följa med eftersom det även finns en Panduro Hobby butik där :-)
Sedan när vi skulle åka går ett torkarblad på bilen sönder i fästet.
OK, inga större problem vi har ett antal liggande - det var bara det att fästena gick sönder och tydligen hade de gjort det förut också för vi hade inget som passade i flera av förpackningarna.
Efter en timmes letande så gick min man till bensinmacken och köpte ett nytt. Så efter två timmar ute i snålblåsten kom vi äntligen iväg.
Nåja, utflykten var bra och vi hittade det vi skulle.
Mitt inköp blev lite vaddkulor för jag hittade ett trevligt projekt på Panduro Hobbys hemsida. Tyget köpte jag förra året.
Eftersom det är måndag tänkte jag länka mitt fodral till surfplattan till "Bambisyr med sin Quiltglädje!”
What a Sunday ... my son and I were going to a mall to do some shopping. I had no problem to go with him as there is also a Panduro Hobby shop (Craft store) there :-)
Then when we were going a wiper blade on the car broke apart in the bracket.
OK, no major problems, we have a number of wiper blades - it was just that the brackets broke and apparently they had done so before as well because we had none that fit in several of the packages.
After an hour of searching, my husband went to the gas station and bought a new one. So after two hours in the biting wind, we finally set off.
Well, the trip was great and we found what we were searching for.
My purchase was some compressed cotton balls because I found a nice project at Panduro Hobby's website. The fabric is one I bought last year.

Since it is Monday, I thought I would link my case for the tablet to "Bambisyr med sin Quiltglädje!”

No comments:

Post a Comment