Sunday, February 9, 2014

"A bit of the good life"

Att stygnsätta korsstygnsbroderier är inte svårt. Har man som jag en modul i 6 D Embroidery Software som heter 6 D Cross Stitcher så är det jättelätt. Faktum är att man inte kan misslyckas så mycket med korsstygn. I princip så markerar man bara de rutor som ska ”färgläggas”, precis som när man har ett korsstygnsmönster på papper som man sedan syr efter. Här har jag använt textfunktionen och skrivit ”Lite av livets goda”. Det går ”lätt som en plätt” och det enda jag behöver göra är att :
1.   Välja teckensnitt
2.   Storlek
3.   Skriva texten
To digitize cross stitch embroideries is not difficult. If, you like me, have a module in 6 D Embroidery Software called 6 D Cross Stitcher, it's really easy. In fact, one cannot fail so much with cross stitch. Basically, you mark the boxes that will "add color to", just like when you have a cross-stitch pattern on paper that you sew after. Here I have used the text tool and written "A bit of the good life".  It is "easy as pie" and the only thing I have to do is:
1.  Select the font
2.  Size
3.  Write the text

I går bakade jag två rågbröd. Det luktar så gott i huset och sen är det ganska rogivande att baka. Hembakat bröd tillhör en av de saker som finns i kategorin "Lite av livets goda".
Yesterday I baked two rye bread. It smells so good in the house and then it's quite relaxing to bake. Homemade bread is one of the things found in the category "A bit of the good life".

Inspirerad av detta så gjorde jag ytterligare en rosa handduk med korsstygnsmotiv föreställande små muffins. Till det lade jag till texten jag skrev om ovan. Jag tycker att det är väldigt roligt att arbeta med text just som eller tillsammans med broderier.
Inspired by this, I made another pink towel with cross stitch designs of small muffins. To that, I added the text I wrote about above. I think it is great fun to work with text just as or with embroidery.

Samma matchande hängare som man gör enkelt genom att sy ett dekorativt satinband på ett bomullsband för att förstärka det.
The same matching hanger which is done by simply sewing a decorative satin ribbon on a cotton ribbon to strengthen it.

Regn, regn och åter regn. Det ska inte vara regn och plusgrader mitt i vintern. Här ser ni i alla fall de bägge handdukarna tillsammans.
Rain, rain and more rain. It should not be rain and degrees above zero Celsius mid-winter. Anyway, here you seethe two towels together.

Eftersom de är från samma kollektion så matchar de varandra.
Since they are from the same collection they match each other.

Som ni ser, eftersom jag inte använt rivbart mellanlägg eller mellanlägg man klipper bort, så är baksidan nästan lika snygg som framsidan – nästan……
As you can see, because I did not use tear away stabilizer or cut away stabilizer, the back is almost as neat as the front - almost ......

Nästa gång ska jag visa er ytterligare en handduk men denna gång med lite ”mer attityd”. Det får inte bli för sockersött :-) Men nu får jag bestämt sluta eftersom ytterligare ett par matbröd ska in i ugnen.
Next time I'll show you another towel but this time with a little "more attitude". It must not be too sugar sweet :-) But now I definitely have to stop because another couple of bread loafs should be in the oven.
Designs:  Rose Kitchen from Stickbaer.de
6 D Embroidery Software is from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment