Wednesday, February 19, 2014

Decorated Organza - 1

Att göra ”riktig Lace” kräver en viss teknik och man måste se till att den har tillräckligt tjocka linjer för att hålla ihop osv.
Men man kan ju ”fuska” lite. Egentligen är jag emot att använda ordet ”fuska” för detta är ju inte ”Lace” i egentlig mening utan en helt annan sak. Så låt oss istället kalla det för vad det är – dekorerad organza.
Making "real Lace" requires a certain technique and you have to ensure that the lines are thick enough to hold it together and so on.
But you can "cheat" a little. Actually, I am against use the word “cheat” for this is of course not "Lace" in the strict sense, but a completely different thing. So let us instead call it what it is - decorated organza.

Ljuslyktan ni ser i bild har jag gjort på detta sätt. Det är ett vanligt mindre dricksglas jag använt och tagit mått på. Ni kommer kanske ihåg att jag köpte glas när jag var på IKEA sist? Det var för detta ändamål.
Jag tänkte visa er hur lätt det är att göra ett sådant organza-hölje till ett vanligt glas i 6 D Embroidery Extra.
Det ni behöver ha är ett mindre glas, lite stabilare organza och tjockt vattenlösligt mellanlägg av plasttyp.
… och för säkerhetens skull har jag använt ett batteridrivet värmeljus i lyktan.
Fortsättning följer …
The light lantern you see in the photo I have done in this way. It is a common smaller drinking glass I used and had measured on. You may remember that I bought the glass when I was at IKEA last? It was for this purpose.
I am going to show you how easy it is to make such an organza “cover” to an ordinary glass in 6 D Embroidery Extra.
What you need is a small glass, a little more stable organza and heavy water soluble stabilizer - plastic-type.
... and for safety's sake, I have used a battery-operated tea light in the light lantern.
To be continued …

Designs:  With all my Heart from Husqvarna Viking  

No comments:

Post a Comment