Saturday, February 15, 2014

Sewing Festival – 2

Photo taken at Husqvarna Viking booth
Förtrollad, förälskad…….
Det blev jag i en av de senaste broderikollektionerna från Husqvarna Viking ”Vintage Postcard”. Ovan ser ni en tavla med broderier från denna kollektion. En så enkelt men samtidigt helt vansinnigt snygg tavla. Enkel vit bomullsväv broderad med svart tråd.
Enchanted, in love .......
That I was in one of the latest embroidery collections from Husqvarna Viking ”Vintage Postcard”. Above you see a painting with embroidery from this collection. Such a simple, yet quite insanely good looking painting Simple white cotton embroidered with black thread.

Tänk er gamla vykort, lite gulnade med sirlig handstil…
Imagine old postcards, a little yellowed with neat handwriting ...

… och poststämplar från de platser man då åkte till. Valencia…
... and postmarks from the places where they went to. Valencia ...

…Venizia
…Venice

Poststämpel med strykjärn.
Postmark with iron.
Här ser ni en närbild, de är så otroligt välgjorda.
Here you see a close-up, they are so incredibly well-made.

Jag har sytt handdukar idag.
I have sewn towels today.

Nu blev det inte det broderier jag först tänkt till dessa två handdukar, men vad gjorde det när jag istället kunde brodera dessa motiv.

Now it was not the embroideries I first thought of for these two towels, but what does it matter when I instead could embroider these designs.

Annat svart och vitt som passerat min väg idag är dessa tygbitar som jag inte kunde motstå hos Tyger & Ting. Jag har tänkt att sy en bordslöpare i svart/vitt med några av dessa ”Vintage Postcard” broderier.
Other black and white that passed my way today, these pieces of fabric that I could not resist at Tyger & Ting. I have thought about sewing a table runner in black / white with a few of these ”Vintage Postcard” embroidery designs.

Dessa snygga örhängen hade en av damerna på Husqvarna på sig idag. De finns i maskinen Topaz 50.
These stylish earrings was one of the ladies at Husqvarna wearing today. They are available in the machine Topaz 50.

Designs:  #270 Vintage Postcard from Husqvarna Viking

1 comment:

  1. Vilka underbara broderier, förstår om du blev "kär".. Blir nog till att inhandla dom här också,perfekta tyget som passa till också!./ Immi

    ReplyDelete