Monday, February 17, 2014

Sewing Festival – 4

Så har jag färdigställt min hjärtebonad - där jag broderat hjärtan från ”With All my Heart” - genom att sätta dit kantbandet.
So, I have finished my heart wall hanging - which I embroidered with hearts from "With All my Heart" - by attaching the binding.

Så här ser den ut i helbild.
Here's what it looks like in full view.

Photo taken at Husqvarna Viking/Pfaff booth
Det som är så bra med att se saker ”live” är att man ändrar uppfattning helt. Jag har haft ett linnetyg liggande som jag tänkt att sy cutwork designs på från kollektionen ”Appliqué Cutwork”. Men jag har varit lite tveksam eftersom jag inte riktigt bestämt hur jag skulle stabilisera tyget. Men så såg jag en kjol som en av de andra tre ”Husqvarna damerna” hade på sig. En vacker röd yllekjol men med bara design och applikation men utan att klippa ”hål”. Hur snyggt som helst – så nu får det nog bli lite ändrade planer.
What's so great to see things "live" is that you change the perception completely. I've had a linen fabric lying as I intended to stitch cutwork designs from the collection "Appliqué Cutwork". But I've been a little hesitant because I had not quite decided how I would stabilize the fabric. But then I saw a skirt that one of the other three "Husqvarna ladies" wore. A beautiful red woolen skirt with just the design and appliqué, but without cutting the "hole". How stylish - so now it's probably getting a little change of plans.

Photo taken at Husqvarna Viking/Pfaff booth
Brodera på stövlar tycks vara väldigt trendigt just nu. Här är ytterligare ett exempel.
Embroidering boots seem to be very trendy right now. Here is another example.

Photo taken at Husqvarna Viking/Pfaff booth
Påsken är nästa högtid. Dessa dekorationer kommer ifrån en kollektion med broderade spetsägg i 3 D format. Här ser ni hela påskriset. 
Easter is the next holiday season. These Easter decorations are from a collection with embroidered lace eggs in 3 D format. Here you see the entire Easter decorations. 
Photo taken at Husqvarna Viking/Pfaff booth
Här är ett av äggen…
Here is one of the eggs ...

Photo taken at Husqvarna Viking/Pfaff booth
… och ett annat.
... and another.

Photo taken at Husqvarna Viking/Pfaff booth
En påskhare kan man också göra. Verkligen gulliga saker och äggen var faktiskt dekorerade med glittrande stenar.
An Easter bunny can also be made. Really cute stuff and the eggs were actually decorated with glittering stones.

Photo taken at Husqvarna Viking/Pfaff booth
Eller varför inte brodera på sidenband. Nästa gång ska jag visa lite mer quiltbetonade saker samt vad jag köpte för tyg till en jättehäftig duk. Eftersom det är måndag länkar jag till "Visa och Berätta" hos "Bambi Syr med sin Quiltglädje".
Har ni missat mina tidigare inlägg finns de här:            1           2            3
Or why not embroider on a silk ribbon. Next time I'll show some more quilt things and what fabric I bought for a really great table cloth. As it is Monday I link to "Show and Tell" at "Bambi Syr med sin Quiltglädje".
Have you missed my previous post, there was this:     1           2             3

Designs:  “With all My Heart” and ”Decorate for Easter”  from Husqvarna Viking

2 comments:

  1. Jag är så glad att du delar med dig av den INSPIRATIONEN du fått i helgen till oss och dessutom länkar till Visa och Berätta.måndag!!Bambikramar!!

    ReplyDelete
  2. Lotta, das müssen so tolle Tage gewesen sein auf dem Nähfestival. ich wäre so gerne dabeigewesen. Der 3D-Hase gefällt mir besonders gut, der hat so hübsche Ohren ;-)

    Liebe Grüße
    Tatjana

    ReplyDelete