Wednesday, February 26, 2014

Soon March – and is spring coming?

Vi har haft en ganska snöfattig vinter här i Sverige (där jag bor) men i och för sig kan det ju fortfarande komma snö i mars. På något sätt känns det ändå som det snart skulle vara vår…
I går fick jag nog lite "vårkänslor". Jag fick för mig att gå förbi Panduro Hobby på vägen hem - för att se om det fanns något ”jag behövde”.
Varför lär jag mig aldrig? Det är klart att det alltid finns ”något man behöver”:-)
Nu hade de Fatquarters ur den underbara ”Tilda serien” -  3 för 2. Jag hittade några röd/rosa …
We have had quite a snow-free winter here in Sweden (where I live), however it may come snow in March. Somehow it still feels like it will soon be spring ...
Yesterday I probably had a little spring feeling. I went to Panduro Hobby on my way home - to see if there was something "I needed".
Why do I never learn? Of course there is always "something you need" :-)
Now they had Fatquarters from the wonderful "Tilda series" - 3 for 2. I found some red / pink ...

… och några grå/blå.
... and some grey / blue.

Sedan blev det ett rosarandigt tyg som jag tycker ser lite ”kakaktigt” ut :-)
Nu har jag ju i och för sig redan sytt Macarons, men de är ju bara så underbara och pastellfärger passar så bra. Nåja, vi får se vad jag hittar på.
Then there was a pink striped fabric that I think looks a little "cake-like" :-)
Now I have already sewn Macarons, but they are so wonderful to sew with pastel colors. Oh well, we'll see what I can come up with.

No comments:

Post a Comment