Sunday, March 9, 2014

Eco bag – and spring cleaning


Denna helg har vi vår städat. Både i mitt syrum, i trädgårdsförrådet och på vinden. Det har gått till så att min käre make bestämt att mitt syrum behövde omorganiseras så jag ska få ett bättre arbetsbord. Alltså har alla hyllor och skåp plockats ut och ställts på golvet.
Därifrån sorterar jag nu ut och ställer tillbaka. Det är mycket papper och sådant jag aldrig använt på flera, flera år och därför så får det gå till soptippen.
Fortfarande är det en hel del kvar men "det börjar likna något".
This weekend we have spring cleaned. Both in my sewing room, the garden storage and in the attic. It was like this that my dear husband decided that my sewing room needed to be reorganized so I would get a better desk. This means that all shelves and cabinets have been emptied and put on the floor.
From there I sort out and put back. There is a lot of paper and things I never used in many, many years, and therefore will it go to the dump.
It is still a lot left but it starts to "look like something".

Det har varit en oerhört vacker helg här i Stockholm och det känns som vår. Har ni sett de fina vårtecknen?
It has been an incredibly beautiful weekend here in Stockholm and it feels like spring. Have you seen the lovely signs of spring?

När jag städade hittade jag flera små hopvikbara nylonkassar jag köpt på IKEA. Det är väldigt praktiska att ha i väskan om man nu inte ska handla jättemycket, och så är de ju ”Eco” – d.v.s. miljövänliga eftersom man återanvänder dem. Men de är ju lite tråkiga i sin färg så kanske ska jag prova att brodera på en av dem.
When I was cleaning, I found several small foldable nylon bags I bought at IKEA. They are very handy to have in your bag if one should not shop much, and they are of course "Eco" - i.e. environmentally friendly because they are used over and over again. But they're a little boring in their color so maybe I'll try to embroider on one of them.

Jag tänkte använda mig av en av de ”Super designs” som finns i 6 D Embroidery Extra i form av ett väldigt fint träd. Nu är bara frågan vilken färg jag ska göra trädet i. Grönt som på bilden?
I was going to avail myself of one of the "Super designs" found in 6 D Embroidery Extra is in the form of a very fine tree. Now the only question is what color I should do the tree in. Green as in the picture?

... eller i en lite avvikande men ändå matchande färg?
... or, in a slightly different but still matching color?

 
... eller ton i ton? Ni ser vad bra det är att provsy en design för att se hur den blir på det tyg man avser att använda. Nu är detta gjort för ett helt annat ändamål men det fyllde ändå sitt syfte här.
... or tone in tone? You see what good it is to test sew a design to see how it looks on the fabric you intend to use. Now this made ​​for a very different purpose but it filled its purpose here.

6D Embroidery Software is from Husqvarna Viking

1 comment:

  1. Spännande, får man se före och efterbilder på rummet?:O))

    ReplyDelete