Sunday, March 23, 2014

Making new or re-use – 3

 

Så där ja, nu har jag klippt till gardinerna i de mått jag vill ha och eftersom jag tänkte vara lite lat så tänker jag i de fall det går utnyttja de fållsömmar jag redan har.
That's it, now I have cut the curtains in the dimensions I want and because I was going to be a bit lazy I intend, in those cases it can be done, to use the hem stitches I already have.

Sedan är det bara att sy de fållar som fattas och det tog inte så lång tid. Jag börjar med att vika upp hela den ”dubbla sömsmånen”. Jag stryker så jag har ett skarpt veck.
Then I just sew the hems missing and it did not take so long. I begin by folding up all the "double seam allowance". I press with the iron so that I have a sharp crease.

Sedan viker jag upp hälften av sömsmånen mot det strukna vecket.
Then I fold up half of the seam allowance to the pressed crease.

Sedan är det bara att vika ihop det hela och man har en jämn och snygg sömsmån.
Then just fold it all together and you have a smooth and neat seam allowance.

Dessutom har jag utnyttjat och återanvänt ett par gardiner som annars bara skulle blivit undanlagda. Visst blev det ett snyggt resultat och jag fick de nästan mönsterpassade – nåja, visst skulle det kanske kunna vara mer perfekt. Men som jag alltid brukar säga – kan jag leva med det…
In addition I have re-used a pair of curtains that otherwise would have been put away. It sure was a nice result and I got the pattern almost matched – perhaps it could have been more perfect. But as I always say - if I can live with it ....

Annars blev det en lång promenad för att köpa ett par skor i en riktigt knallfärg. Har ni tänkt på att det nu är väldigt modernt att gå i vettiga, färgglada skor? Praktiskt och snyggt…
Otherwise, it was a long walk to buy a pair of shoes in a really bright color. Have you thought that it is now very fashionable to go in sensible, colorful shoes? Practical and stylish...

Det blev faktiskt ytterligare ett par skor. Men nu ska jag fortsätta och sy den sista gardinen. Den får ni vänta med att se till i morgon.
There was actually one more pair of shoes. But now I will continue and sew the final curtain. But that you will have to wait and see until tomorrow.


2 comments:

  1. Love the fabric for your curtains, Lotta. And, go wild and crazy for your shoes! You should see mine, neon leopard print NIkes!

    ReplyDelete
  2. Thank you. There are so many cool shoes out there.
    Lotta

    ReplyDelete