Monday, March 24, 2014

Making new or re-use – 4

Så var det då Måndag igen. Veckorna går så fort så man blir nästan rädd :-)

Helgens sömnad blev att färdigställa gardinerna till ett rum som nu fått ett helt nytt lyft.
Så här blev den sista gardinen. Till det fönstret har jag sytt en gardin som man kan dra åt sidan eftersom det inte är så stort och det ofta är fördraget eftersom solen lyser in.
Then it was Monday again. The weeks go so fast that one becomes almost afraid :-)
The weekend sewing was finalizing the curtains to a room that now has a brand new lift.
So this was the final curtain. For that window, I have sewn a single curtain that can be drawn aside because the window is not as big and the curtain is often kept this way because the sun shines in.

Som jag berättat så känner jag mig väldigt nöjd att ha återanvänt samt sytt om ett par gardiner som annars bara skulle blivit liggande. Nu har jag kvar några småbitar tyg och kanske kan jag få ihop till några små kuddar.
As I told you, I feel very happy to have recycled and sewn a pair of curtains that otherwise would have been put away. Now I've a few pieces fabric left and maybe I can get a few small pillows from that.

No comments:

Post a Comment