Friday, March 14, 2014

My very first…

... Quilt/Väggbonad. Den hänger fortfarande ovanför min säng. Jag hade aldrig gjort något lapptäcke/quilt utan enbart att sytt kläder och heminredningsaker innan jag köpte min första sy-/brodermaskin.
Med den maskinen - Designer 1 - insåg jag att jag hade så många möjligheter. En helt ny värld var där framför mig. Vad jag aldrig förstått var hur lättare och roligare saker är när man har rätt verktyg.
... Quilt/Wall Hanging. It still hangs above my bed. I had never done any patchwork/quilting – I had only sewed clothes and home decoration things -before I bought my first sewing-/embroidery machine.
With that machine – Designer 1 – I realized I had so many possibilities. A whole new world was there in front of me. What I never realized was how much more fun things are when you have the right tools.

Innan dess hade jag en gammal Singer, som jag har haft så mycket kul med, men den hade inte alla ”finesser” som denna maskin hade. Så därför beslutade jag mig för att ta en klass för att lära mig att göra lapptäcken eller quiltar. Sen som man säger - ”resten är historia”.
Before that I had an old Singer which I have had so much fun with but it didn’t have all the bells and whistles that this machine had. So going from there I took a class to learn how to make a quilt or if you would rather call it patchwork. Then as you say - "the rest is history".

No comments:

Post a Comment