Monday, March 17, 2014

Show and Tell Monday March 17, 2014

I går hade vi ett strålande vackert väder, solen sken men det var isande kallt.
Idag på morgonen ser det ut så här. Ja, ja jag vet att det bara är mars och det fortfarande kan komma bakslag. Det ser ut som om koltrasten sprungit här.
Yesterday we had a glorious sunny weather, the sun was shining but it was freezing cold.
This morning, it looks like this. Yes, yes I know it's only March and it still may be setbacks. It looks like the black bird has been here.

Små gula krokusar försöker ändå titta fram genom snön så förhoppningsvis försvinner den ganska snabbt.
Small yellow crocuses still tries to look through the snow so hopefully it will disappear pretty quickly.

En snabb resumé på vad som visats under veckan är dels min första quilt.
A quick recap on what has been shown during the week is my first quilt.

Men även några dörrskyltar av lite annorlunda slag.
But also some door plates of slightly different kind.

Sedan har jag piffat till en IKEA kasse i nylon – ni vet en sådan som man kan vika ihop och ha i väskan. Ni som har brodérmaskin och 6 D Embroidery Extra kan följa med på den tutorial som jag just nu har i min blogg. Här är avsnitt 1 och här är avsnitt 2.

Eftersom det är Måndag så länkar jag till BambiSyr med sin Quiltglädje.
Then I embellished an IKEA shopping bag in nylon - you know, one that you can fold up and keep in your purse. You who have an embroidery machine and 6 D Embroidery Extra can follow the tutorial that I currently have in my blog. Here is Chapter 1 and here is Chapter 2.

As it is Monday I link to BambiSyr med sin Quiltglädje.

2 comments:

  1. Härliga arbeten visa du upp idag och med dem INSPIRERAR du oss alla!!Tack för du ville Länka till Visa och Berätta.måndag!!Bambikram

    ReplyDelete
  2. Jag gillar verkligen dina dörrskyltar. Man blir glad.

    ReplyDelete