Monday, March 24, 2014

Show and tell Monday March 24

Så var det då måndag igen. Dags for "Visa och Berätta" hos Eva ”Bambi Syr”.

Denna vecka har varit mycket arbete och lite sömnad – det blir så ibland. En riktig långpromenad hann jag i alla fall med i helgen.
Jag vill i alla fall inspirera er med bland annat denna Round Robin Quilt.
Helgens sömnad blev annars att färdigställa gardinerna till ett rum som nu fått ett helt nytt lyft. Här är gardinerna till de små fönstren.
.. till det större fönstret så blev det en gardin som man kan dra åt sidan eftersom det inte är så stort och det ofta är fördraget eftersom solen lyser in.
Jag känner mig väldigt nöjd att ha återanvänt samt sytt om ett par gardiner som annars bara skulle blivit liggande. Nu har jag kvar några småbitar tyg och kanske kan jag få ihop till några små kuddar.
Then it was Monday again. Time for "Show and Tell" at Eva ”Bambi Syr”.
This week has been a lot about work and hardly any sewing – but that’s how life is sometimes.
The weekend sewing was finalizing the curtains to a room that now has a brand new lift. Here is the curtain for the “smaller windows”.
… and for the “large window” I have sewn a single curtain that can be drawn aside because the window is not as big and the curtain is often kept this way because the sun shines in.
I feel very happy to have recycled and sewn a new pair of curtains of a pair that otherwise would have been put away. Now I've a few pieces fabric left and maybe I can get a few small pillows from that.

1 comment:

  1. Jätte fin blev din bonad förstår att du har den hängande på din vägg fortfarande .Detta sy sätt att göra tillsammans är både roligt och INSPIRERANDE .Tack för du vill dela med dig på Visa och Berätta,måndag/Bambikram

    ReplyDelete