Tuesday, April 1, 2014

Spring - green - strength

När jag gick till jobbet i går morse såg jag en fantastisk sak. Några gröna växter som kom upp genom asfalten.
When I went to work yesterday I say an amazing thing. Some green plants that came up through the asphalt.

It’s amazing don’t you agree? Att några gröna blad kan ta sig upp igenom asfalt. Tala om vilja att existera.
Det är fantastiskt inte sant? That some green leaves can reach up through the asphalt. Talk about wanting to exist.


Som ni säkert har förstått tycker jag verkligen om att åka till IKEA och shoppa.
Denna söndag var inget undantag – även om det inte är något jag gör varje söndag:-)
Men eftersom vi behövde göra ett klagomål på en dammsugare och IKEA ligger intill .... Jag behöver väl inte berätta resten.
Bland annat fanns det några gästhanddukar vitt och grönt.
As you probably have understood I do really like to go to IKEA and shop.
This Sunday was no exception – and no I don’t go there every Sunday :-)
But as we needed to make a complaint on a vacuum cleaner and IKEA is next door…. Well, I probably do not have to tell you the rest.
Among other things there were some guest towels in white and green.

Har du märkt att IKEA har även en del andra ”hobbysaker”? Inte …
Jo, de har börjat med papper, anteckningsböcker, band och alla typer av dekorationer och saker till att dekorera papper, paket etc. . Det blir svårare och svårare …
Här är vad jag köpte från den delen. Ett band - grönt förstås.
En anteckningsbok - vanlig svart. Men jag har även köpt en del tejp som jag planerar att dekorera anteckningsboken med. Men jag har även planer på att dekorera den med något jag kan sy eller brodera.
Have you noticed that IKEA also have started with some other paper crafts items? No… Well, they have started with papers, note books, ribbons and all kind of decoration and embellishing stuff for wrapping etc. It is getting harder and harder…
Here is what I bought from that section. A nice ribbon – green of course.
A notebook – plain black. But I also bought some tape that I plan to embellish the notebook with. Of course the additional embellishment will be something I can sew or embroider.


När jag ändå var där jag så passade jag på att köpa lite mer av DITTE, bomullstyg, ett bra val för ett bastyg och jag brukar köpa ett par meter av svart och vitt.
While I was there I took the opportunity to buy some more of DITTE, cotton fabric, a good choice for a basic fabric and I usually buy a few yards of black and white.

No comments:

Post a Comment