Sunday, May 25, 2014

An empty frame made from Borders – 2

Filling the empty frame with a design…

Bara för att det är så trevligt med bakinspirerade designs så tänkte jag fortsätta på temat, men ändå sätta min egen touch på det.
Här har jag använt en design från UrbanThreads. Jag gillar verkligen deras designs – för er som gillar att sy för hand så har de oftast även en handsömnads version.  Nu var det ”farligt” att surfa runt på den sidan eftersom de hade ”rea” under en begränsad tid. Det blev nog lite för många ”klick” – men, men……
Som ni ser så har jag valt att enbart använda svart tråd även om det var flera färger i orginaldesignen. Det gör att min design får ett lite tecknat utseende eller hur? Nästan lite som de där ”zentangles” som tycks vara så populära nu.

Just because it's so nice with baking inspired designs I thought I would continue on that theme, but still put my own twist on it.
Here, I have used a design from Urban Threads. I really like their designs – for those of you who like to sew by hand they usually also have a hand sewing version.  Now it was “dangerous” to surf around on that web page because they had "store wide sale" for a limited time. It was probably a bit too many "clicks" – but, but ......
As you can see, I have chosen to use only black thread even if there were more colors in the original design. It makes my design to look a bit like a cartoon, don’t you think? Almost a bit like those "zentangles" which seems to be so popular now.

Designs:  Doodle Layer Cake from Urban Threads

No comments:

Post a Comment