Monday, May 5, 2014

Piece ”In-The-Hoop” – part 1

Att göra saker "In-The-Hoop" med brodérmaskinen innebär att man i princip låter maskinen sy varje moment.
Detta innebär naturligtvis att man i själva stygnsättningen måste tänka igenom varje moment. I vilken ordning ska de sys osv.
Men det är inte speciellt svårt. Jag brukar säga att det är ingen skillnad från att sy ”manuellt”. Skillnaden ligger i att jag i min stygnsättning matar in en placeringsöm som jag annars kanske ritat, en raksöm för att sy fast en bit tyg osv.
Här ser ni en helt vit bild med bara några streck som i själva verket är raksömmar. Kan ni gissa vad det ska bli? Jag kan avslöja att jag kommer omvandla några av raksömmarna till dekorativa sömmar. Detta är en mycket användbar finess som finns i 6 D Embroidery Software som jag använder mig av. En liten ledtråd har ni om ni följt med på beskrivingen av "Pink Dream".
To do things "In-The-Hoop" with embroidery machine means that one basically let the machine sew each part.
This of course means that the actual digitizing must be carefully thought through in every step. In what order should they be sewn so on.
But it is not very difficult. I often say that there is no difference from sewing "manually". The difference is that you in the Digitizing process enter a placement stitch that I might otherwise have drawn, a straight stitch seam to sew a piece of fabric and so on.
Here you see a completely white image with just a few strokes which in reality is straight stitch seams. Can you guess what it'll be? I can reveal that I will convert some of the straight stitches for decorative stitching seams. This is a very useful feature which is available in 6 D Embroidery Software that I use. A little hint, if you have followed the tutorial for "Pink Dream" you might see where this is going

Annars har jag sett mycket vitt på min promenad i går. Vita tulpaner i massor.
Otherwise, I've seen a lot of white on my walk yesterday. White tulips in lots.

En vit buske med massor av små vita blommor. Sedan kom det också ett snabbt övergående snöfall med vita flingor som smälte så fort de nådde marken.
A white shrub with masses of small white flowers. Then it also came a fast transient snowfall with white flakes that melted as soon as they touched the ground.

 6D Embroidery Software is from Husqvarna Viking 

2 comments:

  1. Guessing - pot holder or the ever popular - Mug Rug?
    Can't wait to see where you go with this... I LOVE ITH projects!
    from a loyal follower

    ReplyDelete