Tuesday, May 13, 2014

Sewing a pieced block ITH – part 1

Så är det då dags för “upp till bevis” – det vi nu stygnsatt ska sys ut och förhoppningsvis blir det lika fint som vi tänkt.
Inte för att jag känner mig speciellt beige men det blir ett beige block jag kommer att sy.
Här kan ni se att jag klippt till remsor. Jag har klippt remsorna 6,5 cm x 25 cm.
Jag har även spänt ett lager tunt, mjukt mellanlägg i 200 x 200 mm Quilters Hoop. Ovanpå det lägger jag ett tunt lager vadd.
So it is then time for the "moment of truth" - what we now have digitized will be sewn out and hopefully it will be as nice as we thought.
Not that I feel particularly beige but it will be a beige block that I will sew.
Here you can see that I've cut fabric strips. I have cut them 65 mm x 250 mm long. I have also hooped layer thin, soft stabilizer in the 200x200 mm Quilters Hoop. On top of that I put a thin layer of batting.

2 comments:

  1. Och jag väntar på fortsättningen!!Bambikram

    ReplyDelete
  2. Hoppas du blir nöjd med fortsättningen
    Lotta

    ReplyDelete