Sunday, June 8, 2014

View Life or Life View


Kommer ni ihåg kråkan jag berättade om i ett tidigare blogginlägg. I går hade den fått ut några Kråk-ungar. Den lille gick på gångvägen och satt sedan på en sten till förbipasserandes stora förtjusning men föräldrarnas oro. Visst är den söt? Den hade alldeles blå ögon och inga stjärtfjädrar.
Do you remember the crow I told you about in an earlier blog post. Yesterday there were a few Crow-kids on the loose. The little one walked on the walkway and then sat on a rock to the delight of passers-by but parental concern. Isn't it cute? It had very blue eyes and no tail feathers.

Det är en tredagars helg i och med att det var Sveriges nationaldag i fredags så förhoppningen var att jag borde kunnat sy något. Visst är det jobbigt när man har alldeles för många idéer? Vad ska man börja med? För egentligen vill man ju göra allt och helst på samma gång :-)
Sömnaden har dock blivit att fundera vilka trådar jag ska använda till mitt nya projekt med Moroccan Decor. Jag sydde ju en urläcker kudde ur den första kollektionen som heter  Moroccan Tiles Ni kan se min kudde här.
Planen är nämligen att sy en liten förvaringsaväska som jag kan ha som plånbok.
It's a three day weekend, as it was Sweden's national holiday on Friday so the hope was that I should have been be able to sew something. Sure it's tough when you have too many ideas? What do you start with? Because really you'd like to do everything and anything at the same time :-) 
The sewing has been to consider which threads I should use for my new project with Moroccan Decor. I did sew one gorgeous pillow from the first collection called Moroccan Tiles. You can see my pillow here.
The plan is to sew a small storage bag that I can have as a wallet.

För att se hur de olika färgerna och trådarna kan bli så använder jag mig av en väldigt praktisk ny funktion i 6 D Embroidery Software som heter Life View. Här kan ni se hur de designs jag har i åtanke skulle se ut med en vanlig röd tråd och med en silvervariant.
To see how the different colors and threads can become I use a very handy new feature in 6 D Embroidery Software called Life View. Here you can see how the designs I have in mind would look like with a regular thread and a silver version.

Sedan kan man leka med "Glow in the Dark" trådar. Först ser ni det bara som två blommor med vita trådar.
Then you can play with "Glow in the Dark" threads. First, you see it just like two flowers with white threads. 

Men om vi aktiverar "Glow in the Dark" funktionen så ser ni att en tråd inte bara var en vanlig vit utan en tråd som lyser i mörkret.
But if we activate the "Glow in the Dark" feature you can see that one thread was not just a plain white but a thread that glows in the dark.

6 D Embroidery Software is from Husqvarna Viking - Design Collection Moroccan Decor is from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment