Sunday, July 27, 2014

Block 2 of ”Quiltedamens Julekalender” - 1


Det är så varmt att man orkar nästan inte göra något. Att sy när man måste använda strykjärnet är nästan för jobbigt. Vi här uppe i Norden är inte vana vid temperaturer som 32 C :-)
Jag har i alla fall börjat på mitt andra block och detta kommer att bli med en marsipangris. Här i Sverige är det väldigt vanligt till jul. Ofta är en del av marsipangrisen chokladdoppad. Här ser ni att jag lagt samman och strukit fast bitarna på ett bakpapper av teflon.
It is so hot outside that you can hardly do anything. To stitch when you have to use the iron is almost too hard. We up here in the North are not used to temperatures of 32 C :-) 
I have started on my second block and it will be with a marzipan pig. Here in Sweden, it is very common for Christmas. Often a part of the marzipan pig is chocolate dipped.
Here you can see that I put together the pieces on a baking paper of teflon.

Mitt lilla favoritstrykjärn som jag säkert haft i 10 år ville plötsligt inte vara med längre så i går fick jag köpa ett nytt.
Likaså var det bra att införskaffa lite mer stärkspray och smörpapper som jag använder till många olika saker, bland annat när jag syr applikationer.
My little favorite iron that I’ve had for nearly 10 years, suddenly decided not to “play” anymore so yesterday I bought a new one. 
I also stocked up on some more spray starch and some grease proof paper that I use for many different things, among others when I sew appliqué.
Quiltdamens Julekalender from AnnAKA

No comments:

Post a Comment