Tuesday, July 22, 2014

Collecting fabrics for a BOM – 7


Nu har jag sytt fast applikationerna med langettstygn. I mönstret stod att man ska använda samma färg som tyget men jag tycker personligen att det är väldigt snyggt med en avvikande färg. Eftersom svart kan vara lite hårt så väljer jag en mörkt grå. När jag syr langettstygnen så har jag alltid ett rivbart mellanlägg under så tyget ligger still och har ett "stadigt underlag".
Now I've sewn the appliqués with a blanket stitch. In the pattern it said that you should use the same color as the fabric but I personally think that it looks very nice with a different color. Because black can be a little hard I choose a dark gray. When I sew the blanket stitches I always have a tear away stabilizer underneath so the fabric lies still and has a "stable backing".

Förresten, vet ni hur ni enklast får bort pappret på Vliesofixet när ni klippt ut bitarna? Ta en knapphål och rispa på pappret.
By the way, do you know how you easily get the paper off from the fusible web when you’ve cut out the pieces?  Take a pin and scratch the paper with the point of the pin.

Sedan är det bara att försiktigt stoppa in knapphålen och lyfta bort pappret. Detta fungerar jättebra.
Then gently insert the pin into the scratch and lift away the paper. This works great.

BOM from Quiltedamens Julekalender by AnnAKA

No comments:

Post a Comment