Thursday, August 21, 2014

Block 6 of ”Quiltedamens Julekalender” - 3


Ibland blir det inte riktigt som var tänkt. Varför? Ja, slarv kanske man kan säga.
När jag sytt färdigt alla rutor ser jag följande. Ser ni det?
Jag har sytt på remsorna i fel ordning – mönstret blev inte symmetriskt. Det är absolut inget fel med den lilla quilten – men frågan är: Kan jag leva med det? Kommer jag jämt reta mig på det?
Sometimes it doesn't get quite as intended. Why? Well, carelessness you could say.
When I had finished all the squares I see the following. Do you see it?
I have sewn on the strips in the wrong order, the pattern was not symmetrical. There is absolutely nothing wrong with the little quilt – but the question is: Can I live with it? Will it always annoy me?

Svaret blev – repa upp. Sagt och gjort – så skedde och sedan syddes raderna dit i rätt ordning och då blev det som jag tänkt mig.
The answer was - unravel. Said and done - this happened and then the lines were stitched in the correct order and then it was as I expected.

En randig baksida syddes på.
A striped backing.

Eftersom jag inte kan sy fast den lilla quilten ännu så gör jag som med ljusen att jag lägger den på hinken så får ni en idé om hur det kommer att se ut.
Since I cannot sew the little quilt yet I will do as with the candles that I put it in the bucket so you get an idea of ​​how it will look.

BOM: Quiltedamens Julekalender by AnnAKa

No comments:

Post a Comment