Saturday, August 2, 2014

In two minds… - 4


Så var då stunden kommen när jag skulle prova Quilt-As-You-Go med remsor.
Fördelen med den metoden är ju att jag kan quilta ända ut i kanterna. Nackdelen - om den nu kommer vara det – att jag får remsor mellan blocken och att det kan bli klumpigt.
Finally the time has come when I would try Quilt-As-You-Go with strips.
The advantage of this method is that I can quilt right to the edges. The downside - if it now will be one – is that I get strips between the blocks and that it can be clumsy.

Jag har letat och letat på nätet efter olika metoder och nästan alla visar ungefär samma sätt att göra det på. Men jag hade själv haft en idé i åtanke och döm om min förvåning när jag hittade en blogg - madebychrissied - där hon hade gjort nästan som jag tänkt men … med en liten skillnad som jag aldrig skulle kommit på. Så perfekt, så genialiskt att jag bara måste prova det. Tänk att små, små detaljer kan vara så betydande.
I've been searching the web for various methods and almost all show roughly the same way of doing it. But I myself had had an idea in mind and imagine my surprise when I found a blog - madebychrissied - where she had done nearly as I thought ... but with a slight difference that I would never had figured out. So perfect, so ingenious that I just had to try it. Remember that small, small details can be very significant.

Nu föll det sig så att jag häromdagen stod och tittade på en duk som ligger på en byrå i hallen och insåg att den nog sett sina bästa dagar, så varför inte sy en ny. Jag skulle i och för sig kanske också behöva sy ett överdrag till sittdynan – men en sak i taget :-)
Now it happened that the other day I was looking at a tablecloth lying on a dresser in the hall and realized that it had probably seen its best days, so why not sew a new one. I would in and of itself also need to sew a cover for the seat cushion - but one thing at a time:-)

De fina quiltbroderierna som finns i rutorna kommer från en broderikollektion som heter ”Mini Quilts”. Det är förresten samma kollektion som jag sydde den lilla hexagon nyckelringen ifrån.
The nice quilt designs that are in the squares are from an embroidery collection called "Mini Quilts". By the way, the same collection as I sewed the small hexagon key ring from.

Nu är ju den duken i och för sig inte stor - så egentligen fanns ingen som helst anledning att göra den som QAYG (Quilt-As-You-Go) om det inte vore för principen att jag bara ska testa :-)
Now of course the tablecloth in itself is not big - so really there was no reason to do it as QAYG (Quilt-As-You-Go) if it were not for the principle that I should just try:-)

Så här såg duken ut innan kantremsan (binding) syddes på och jag är nästan helt omvänd på själva remsorna. Varför krångla till det när det kan bli så här smidigt? Jag har i alla fall fått något att tänka på.
This is the tablecloth before the binding was sewn on and I have definitely got another opinion on the strips. Why complicate things when it can be this easy? I have at least got something to think about.

En fundering bara. Om jag hade samma färg på de olika blocken …
Just a thought. If I had the same color on the different blocks ...

… och även samma färg på remsorna ...  Mmmm – intressant tanke.
...  and also the same color on the strips ... Mmmm - interesting thought.

Designs:  Mini Quilts from Stickbaer.de

2 comments:

  1. I'm glad my method worked for you and thanks for the link back to my blog in your post. Good luck with your further QAYG explorations, it's very interesting to read of your experiences - Chris :D

    ReplyDelete