Thursday, September 25, 2014

Autumn and not spring…..

Idag fick jag ett kuvert med en pressarfot jag beställt. Det är en pressarfot för frihandssömnad.  ”Closed Free Motion Spring Foot” heter den.
Today I received an envelope with a presser foot I ordered. It is a free-motion presser foot. "Closed Free Motion Spring Foot" is the name.

Det som är speciellt med den är att själva fotdelen är jätteliten. Det ska bli kul att prova den.
Apropå ”Spring” så betyder det ju vår – men det var det minsta man kan säga om vädret idag.  Eftersom jag bestämt mig för att bli sundare så har jag de senaste 4 månaderna cyklat till och från jobbet och det känns mycket bra. Men i morse regnade det jättemycket och det var kallt – då kändes det inte så bra. Men när jag kommit fram och bytt om så kändes det som en seger att jag faktiskt cyklade trots att jag kunde tagit tåget.
What is special about it, is that the foot is very small. It will be fun to try it. 
Speaking of "Spring", that’s the least one can say about the weather today. Since I decided to be healthier, I have the last 4 months cycled to and from work and that feels very good. But this morning it rained a lot and it was cold - then it did not feel so good. But when I arrived at work and had changed clothes it felt like a victory that I actually cycled even though I could have taken the train.

2 comments:

  1. jeg glæder mig til at høre hvad du syntes om den nye fod.

    det var da super godt du kom op på cyklen selv om det var regnvejr.;o)

    hilsen Mette

    ReplyDelete
  2. Ja visst var det en bedrift. Foten ska jag använda när jag ska quilta min väggbonad.
    Lotta

    ReplyDelete