Tuesday, September 30, 2014

Jewelry - 4

I detta avsnitt fortsätter jag att sy ifrån det fantastiska setet ”Embroider & Shine collection. Men denna gång kommer det att bli ett par örhängen.
Jag vet att jag blev så inspirerad av de örhängen jag såg på Husqvarna Vikings Blog där man sytt ett par örhängen som finns i Topaz 50 maskinen. Nu går man kanske inte och köper en maskin för ett par örhängen :-) så därför blev jag jätteglad att hitta ett par i den här kollektionen. Nu är de ju inte identiska men ganska lika och jag ska visa hur man faktiskt kan förändra utseendet ganska dramatiskt bara genom att leka med färger. På bilden ovan ser ni dels original utseendet och sedan har jag helt enkelt valt att göra allt i svart. Nu är det i och för sig grått på bilden men det är för att ni överhuvudtaget ska se det helt sagolikt vackra bladmönstret. I svart skulle det varit hart när omöjligt att se.
När jag var på Syfestivalen i Februari i år så såg jag faktiskt de örhängen som broderades på Topaz 50 ”in real life”. Visst är de vackra. Men jag tror att dessa ovan kommer bli minst lika snygga.
In this blog post, I continue to sew from the fantastic kit “Embroider & Shine Collection". But this time it will be a pair of earrings. 
I know I was so inspired by the earrings I saw on the Husqvarna Viking’s Blog where they sewed a pair of earrings that are available in the Topaz 50 machine. Now, you may not buy a machine for a pair of earrings:-) so therefore I was thrilled to find a pair in this collection. Now they are after all not identical but quite similar and I'll show you how to actually change the appearance quite dramatically just by playing with colors. In the picture above you see both the original look and then I have simply chosen to do all in black. Now it is in itself, gray in the picture but it is because you should be able to see the fabulously beautiful leaf pattern. In black it would have been almost impossible to see.
When I was at the Sewing Festival in February this year, I actually saw the earrings that were embroidered on Topaz 50 "in real life". Sure, they are beautiful. But I think these above will become at least as stylish.
Att ändra färg är jättelätt och det tror jag de flesta av er vet hur man gör. Jag vet åtminstone tre sätt att göra det på.
1.   På min Designer Diamond kan jag bara trycka på ”STOP” knappen och då åsidosätts alla färgbyten. Jag behöver alltså inte göra något i mitt 6 D Embroidery Extra. Jag trycker sedan på ”START” knappen och sedan syr maskinen ut hela broderiet utan stopp för färgbyten.
2.   Jag kan markera varje färg i 6 D Embroidery Extra och byta till en och samma färg på alla färger. Sedan gör jag en Color Sort (lite omständigt men helt görligt). Detta är ju också det sätt man får göra om man vill sy i andra färger och dessutom vill se hur det blir. Här ska man kanske tänka på att vara försiktig med Color Sort så olika delar inte sys i fel ordning.
3.   I 6 D Embroidery Extra kan jag gå till Edit och markera den sista färgen. Sedan väljer jag ”Merge Color Blocks”. Det är en liten ikon längst till höger under rutan ”Color Select” (där alla färgbyten finns). Sedan är det bara att klicka vidare tills en färg återstår. Nu spelar det ju absolut ingen roll vilken färg som är på bilden utan det väljer man ju på tråden man ska brodera med. Vill man dock ha en svart färg så är det bara att markera den kvarvarande färgen och välja ”Change Color”. Den lilla ikonen finns längst till vänster under rutan ”Color List”. Därefter sparar man designen under ett annat namn. Det som är viktigt är att man verkligen inte hoppar mellan färgerna utan ”arbetar sig uppåt” så att säga.
En sista liten check. ”Kör” broderiet i ”Design Player” och jämför med original versionen att alla segment körs i rätt ordning. Det tar inte många minuter och kan spara dig mycket tid i slutänden.
Changing colors are really easy and I think most of you know how to do that. I know at least three ways to do it.
1.   On my Designer Diamond, I can just press the "STOP" button and then all color changes are overridden. I do not need to do anything in my 6 D Embroidery Extra. I then press the "START" button and the machine will sew out the entire design without stopping for color changes.
2.   I can select each color in 6 D Embroidery Extra and change to the same color on all colors. Then I do a Color Sort (a little tedious but entirely feasible). That is also the way to go if you want to sew in other colors and would like to see how it looks. Here one has to be careful with Color Sort so the different parts are not sewn in the wrong order.
3.   In 6 D Embroidery Extra, I can go to Edit and select the last color. Then I choose "Merge Color Blocks". There is a small icon at the far right under the "Color Select" (where all the color changes are). Then just “click on” until one color remains. Now it really does not matter what color is in the picture, you choose the color of thread you want to use yourself. However if you want to have a black color it is just to select the remaining color and select the "Change Color". The little icon on the far left under the "Color List". Then save the design under a different name. What is important is that you really do not jump between colors but "work your way up" so to speak.
One last little check. "Run" the design in "Design Player" and compare with the original version to make sure all segments are running in the correct order. It does not take many minutes and can save you a lot of time in the end.


Nästa gång ska jag visa hur jag gjorde mina örhängen. Eftersom jag ville ha lite mer stadga på dem och jag ville vara helt 100% säker på att jag inte fick några problem med förskjutningar så de inte höll ihop. Sedan ville jag även ha effekten av det jag kommer visa er. Annars hade jag nog inte gjort det :-)
Visst är det kul att man kan “simulera” hur det skulle se ut med lite glittrande stenar i örhängena?
Next time I'll show how I made my earrings. Because I wanted a little more stability on them and I wanted to be absolutely 100% sure that I did not have any problems with offsets so they would not hold together. Then, I also wanted to have the effect of it, that I will show you. Otherwise, I probably would not have done it:-)
Isn't it fun that you can "simulate" how it would look with some glittering stones in the earrings?
Designs:  Embroider & Shine collection from Husqvarna Viking
6D Embroidery Software is from Husqvarna Viking 

5 comments:

  1. Ooooh - shiny! Love the effect of the added glitz on the single-colour version.

    ReplyDelete
  2. Kjempelekker ørepynt - så flink du har blitt til å bruke broderimaskina :-)

    ReplyDelete
  3. Hi Lotta,

    I tried your link to find these but it seems like the page is broken. Were these offered a long time ago?

    Karen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karen look at the other blogpost at the Husqvarna webpage that is named Embroider and shine

      Lotta

      Delete
    2. Thanks, Lotta. I finally found a download link that worked. Appreciate your answer. Now back to embroidering.

      Karen

      Delete