Wednesday, September 24, 2014

New presser foot – 4

All the difference

Jag hoppas ni tycker att det är användbart att se hur jag går tillväga innan jag börjar med mitt projekt. Men även att ni får se vilka hinder jag stöter på och hur man får prova sig fram för att få ett perfekt (nåja, godkänt) resultat.
I hope you find it useful to see how I proceed before I start my project. But also that you get to see what obstacles I encounter and how to try things out to get a perfect (well, accepted) results.

Jag visade ju det nya garnnystanet jag köpte som var lite tunnare än det andra garnet och se det gjorde verkligen susen.
I showed the new ball of yarn I bought that was a little thinner than the other yarn and it really did the trick.

Lite mellanlägg på baksidan och pressarfoten flöt som en dröm fram över fleecen. Snyggt blev det också.
Some stabilizer on the back and the presser foot floated like a dream over the fleece. It looks really nice.

Där ser man – garnet har en stor betydelse. Den här pressarfoten är verkligen det perfekta redskapet för att sy tjocka dekorativa sömmar av garn.
There you go - the yarn has a great importance. This foot is really the perfect tool for sewing thick seams of yarn.   

Yarn Embellishing Foot Set from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment