Sunday, September 14, 2014

Wrist Warmers – 1

Ytterligare ett projekt av fleece. Handledsvärmare. Superenkla att göra och så varma och sköna när det blir lite kyligare.
Another project from fleece. Wrist warmers. Super simple to make and so nice and warm when it gets chilly.

Apropå kyligare – snart är det frost på marken även om det än så länge enbart är dagg som har ett hölje av dimma över sig. Sedan är det inte långt kvar innan vi faktiskt ser snöflingor så jag tänkte att lite frostiga snöflingor eller snarare snöstjärnor kanske skulle vara fint som dekoration på mina handledsvärmare.
Speaking of chilly - soon there will be frost on the ground, although there is as yet only dew having a case of fog over it. Then it's not long before we actually see snowflakes so I thought some frosty snowflakes or rather snow stars might be nice as a decoration on my wrist warmers.

Det har kommit en så himla fin broderikollektion som heter ”Sparkling Holiday” som bara har så ljuvliga designs.
Det finns bland annat många fina ”Redwork liknande” snöstjärnor, vackra rundlar som kan blir underbara julkulor. Det finns till och med ett projekt på en väggjulgran om man nu inte har plats eller vill ha en ”riktig” julgran. Men å andra sidan varför inte ha flera julgranar? Instruktioner för att gör väggbonaden med julgranen finns på samma sida som länken till broderierna ovan. Det är roligt att se nyskapande ideér.
Nästa gång tänkte jag visa hur jag gjorde mina handledsvärmare. Här ser ni fleecebitarna utklippta, men jag ska visa hur jag mätte och ”ritade” upp mönstret. Nåja, ritade – det var väl kanske för mycket sagt :-) snarare gjorde jag markeringar och sedan klippte/skar jag ut formen.
There is a new amazingly nice embroidery collection called “Sparkling Holiday” which has the most adorable designs.
These include some “Redwork type” snow stars, beautiful circles that can become wonderful Christmas Bulbs. There's even a project on a wall Christmas tree if we do not have space or want a "real" Christmas tree. But on the other hand, why not have several Christmas trees? Instructions on how to make that wall hanging is on the same page as the designs linked to above. It's fun to see the innovative ideas.
Next time I will show how I made my wrist warmers. Here are fleece pieces cut out, but I'll show you how I measured and "drew" the pattern. Well, drew - it was well perhaps too much to say:-) rather I made marks and then I cut out the shape.

Allting gnistrar så fint på hösten – titta bara på de röda lysande nyponen - till och med ekorrarna gnistrar.
Everything sparkles so nicely in the fall — just look at the sparkling red rosehips - even the squirrels sparkle.
Designs: 278 Sparkling Holiday from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment