Sunday, October 12, 2014

A really lousy Sunday – but some positive things

Ibland är det bara som förgjort. Nu har det varit flera helger i rad som gått åt till saker som egentligen bara borde fungera. Datorer, nyinstallerad fiber med mera. Till råga på allt började det spöregna…..
I går var vi på IKEA (som alltid är trevligt att besöka – jag blir så lycklig) och inhandlade lite nya möbler till sonens rum. Han har haft sina barnmöbler ända tills nu så det var nog på tiden.
Eftersom vi behövde kasta de gamla slitna och dessutom komplettera lite till det vi köpte igår så blev det ytterligare en tur idag. Men så var jag tvungen att oplanerat åka in till jobbet så var den söndagen också uppbokad. Nu har jag egentligen inget emot att jobba men det är alltid trevligare om man vet om det i förväg. Men så blir det ibland :-)
Till sonens rum hittade vi dock ett riktigt häftigt tyg - SEBRAGRÄS - som jag tror kommer passa utmärkt till de nya svarta möblerna. Nu får det bli gardinsömnad lite senare i veckan eller kanske först till nästa helg.
Sometimes it's just as bewitched. Now it has been several weekends in a row that have been spent on things that really just should work. Computers, newly installed fiber and more. To top it all it began to rain like I don’t know what ...
Yesterday we were at IKEA (which is always nice to visit - I get so happy) and bought some new furniture for our son's room. He has had his “baby furniture” until now so it was probably about time.
Because we needed to throw the old ones that are worn out and also make some complementary to some of what we bought yesterday it was another visit today. But as I had to go to work (unplanned) this Sunday was also double-booked. Now I really do not mind working but it's always nicer if you know about it in advance. But that is how it is sometimes:-)
For our son's room we found a really awesome fabric - SEBRAGRÄS - that I think will fit well with the new black furniture. Now I may not be able to sew the curtains until later in the week or perhaps next weekend.
Men det som jag egentligen är mest nöjd över idag är att jag hittade det mest bedårande tyg som jag ska ha i köket – VINTER – heter det. Jag tycker att jag faktiskt kan ha det både nu och kanske även som julgardiner. Visst blir man glad.
But what I really am most pleased about today is that I found the most adorable fabric that I'm going to have in the kitchen – VINTER – it’s called. I think I may actually have it both now and maybe even as Christmas curtains. Some things makes me so happy.

Fabric from IKEA

No comments:

Post a Comment