Saturday, October 4, 2014

Jewelry - 7

Här ser ni nu mina färdiga örhängen. Visst blev de fina. Jag har valt att använda svarta kristall-stenar för att de ska vara ”semi-festliga” dvs. jag vill kunna använda dem även till vardags när man vill vara lite finare utan att det ser ut som om man ska gå på full gala.
Here you see my finished earrings. Don’t they look gorgeous? I have chosen to use black crystal stones for them to be "semi-festive" i.e. I want to be able to use them for everyday use when you want to look a little fancier, but still not look as if you're going to go at full gala.
För att testa mig fram med olika pärlor så använder jag mig av mitt 6 D Embroidery Software. Här ser ni hur jag gjort så att örhängena ligger på ett svart underlag.
Till fest vill man kanske glittra lite mer och då kan flera små “kristall stenar” passa fint. Här ser ni naturella.
In order to test with different beads I use my 6 D Embroidery Software. Here you see how I made ​​so that the earrings are on a black background.
To festive occasions you might want to sparkle a little bit more and then several small "crystal stones" fit nicely. Here you see the natural ones.
Men man kan ju välja att också prova hur det ser ut med verkliga stenar. Här i naturell form.
But you can also choose to use a real stone to see what it looks like. Here we have real stones in a natural color.
Här är enda svart sten och det tilltalar mig till vardags.
Here is one single black stone and it appeals to me for everyday use.
Men för att ha dem lite mer ”semi-festliga” så har jag valt att använda 3 små svarta stenar.
But to have them a bit more "semi-festive" so I chose to use 3 small black stones.
Eftersom jag inte använder krokar för hål i öronen så har jag använt en clipsvariant …
Since I do not use hooks for pierced ears so I have used a clip version ...
… samt små stavar …
... and some small rods…
… som jag böjer och krokar i öglan i örhängena.
… I bend and hook into the loop in the earrings.
Här ser ni att jag har satt på de små öglorna och sedan krokat på dem i öglan på örhängena.
Here you can see that I've put on the small loops, and then hooked them in the loop on the earrings.
Så här blev de. Underbara tycker jag och helt unika, Jag betvivlar att jag kommer möta någon i första taget som har exakt likadana örhängen. För att göra dessa vackra smycken så titta in på Husqvarna Vikings hemsida – Embroider & Shine där de så generöst lagt upp anvisningar för olika projekt med dessa designs.
So here is the result. Wonderful, I think, and quite unique. I doubt that I will meet someone in a hurry who has exactly the same earrings. For making these beautiful jewelry, take a look at Husqvarna Viking's website – Embroider & Shine where they so generously put up instructions for various projects with these designs.
Designs:  Embroider & Shine collection from Husqvarna Viking
6D Embroidery Software is from Husqvarna Viking

2 comments:

  1. Verkligen roligt med annorlunda örhängen, det är ju ingen risk att möta någon annan med samma sort!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej det är vekligen roligt och eftersom man kan matcha efter outfit så blir de väldigt unika.
      Lotta

      Delete