Friday, November 14, 2014

A Christmas story

Ibland tycker jag att när jag tittar på ett broderi så berättar det en berättelse för mig - i detta fall en julberättelse.
I mörkret på kvällen kan man se ett röd stearinljus som brinner i fönstret.
Sometimes I find that when I am looking at an embroidery it is telling me a story – in this case a Christmas story.
In the dark evening you can see a red candle burning in the window.


En stjärna har fallit ner på taket - kanske kan man önska sig något.
A star has fallen on the roof – maybe one can wish for something.


Den sötaste lilla Julstrumpan hänger på dörren. Jag undrar om någon kommer att lägga några julklappar i den?
The cutest little stocking is hanging on the door. I wonder if someone if putting any gifts in it?


Nej - nu ser jag. Det finns några paket framför huset. Är inte de fina i silver och guld. Jag undrar om Jultomten har varit där redan?
No – now I see. There are some packages in front of the house. Aren’t they pretty in silver and gold. I wonder is Santa has been there already?


Granen är klädd med glittrande röda lampor och silver glitter. Man kan säga att detta är förberett för julen.
The tree is decorated with glittering red bulbs and silver. You could say this is prepared for Christmas.


Även om det är lite för tidigt för jul – så är det hög tid att börja sy till jul. Här är en Mug Rug i form av ett hus som det riktigt lyser jul om. Jag kommer att använda den som en väggdekoration eller på en dörr. Jag tycker den är bedårande.
Although it's a bit too early for Christmas – it is high time to start sewing for Christmas. This is a Mug Rug made as a House which really says Christmas. I will use it as a wall decoration or on a door. I think it is adorable.

Designs:  Weihnachtshaus Mug Rug from Stickbaer.de 

No comments:

Post a Comment