Monday, November 3, 2014

Embroidered BOM – Block 4

Part 3 – The block

Här är det färdiga fjärde blocket. Det tog sin lilla tid att brodera men det var det värt för jag är mycket nöjd med resultatet. Blocket är från en serie som heter “Little Village Quilt BOM”.
Well here it is the finished block 4. It took a while to embroider but I am so pleased with the result. The block is from a series called “Little Village Quilt BOM”.

Eftersom jag var en månad sen att brodera detta block finns det inte så många blad i höstlika färger kvar. De flesta av dem ligger på marken. På min promenad igår jag plockade några. Kanske kan jag scanna dem och använda för stygnsättning. Vi får se vad som händer när de torkat.
Eftersom det är måndag så länkar jag till BambiSyr.
As I was one month late to embroider this block there are not so many leaves in bright colors left. Most of them are lying on the ground. On my walk yesterday I picked some. Perhaps I can scan them and use for digitizing. We’ll see what happens when they are dry.
As it is Monday I link to BambiSyr.
Designs:  Little Village Quilt BOM from Stickbaer.de

8 comments:

  1. Tack för du länkar idag till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack själv för att vi får länka hos dig och ta del av all inspiration. Det ska bli spännande att läsa om din resa till Houston.
      Lotta

      Delete
  2. Vilket härligt block! Skall bli spännande att få se hela kvilten sen.
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tycker jag också:-)
      Det är 7 månader dit och sen ska den sys ihop.
      Lotta

      Delete
  3. Replies
    1. Tack - ja, jag gillar färgerna. November månads block tycker jag också är jättefint - nästan lite spöklikt.
      Lotta

      Delete
  4. Jättesnyggt! Kul att följa ditt blockskapande.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Ja den ska bli spännande att göra. Är mycket spänd på hur decemberblocket kommer att bli. Finns det snö måntro? Eller något träd?
      Lite av charmen att inte veta :-)

      Lotta

      Delete