Sunday, November 16, 2014

Finally – more embroidered jewelry – part 1

 

Äntligen kom den då – broderikollektionen med mer broderade smycken. Jag har ju redan tidigare skrivit om den fantastiska kollektionen ”Embroider & Shine”.
Men det finns mer – Jewelry Kit – som ett paket med designs, tråd och vattenlösligt mellanlägg heter.
At last it is here – the embroidery collection with more embroidered jewelry. I've already written about the amazing collection ”Embroider & Shine”. 
But there's more - Jewelry Kit - as a package of designs, thread and water-soluble stabilizer is called.


Jättetrevligt att få med två spolar tråd. En vit och en guldigt beige färg av Robinson Anton tråd. Kul den har jag aldrig provat.
Really nice to get two thread spools. A white and a golden beige color Robinson Anton thread. This will be fun as I have never tried this brand.


Nu tycker jag att det är väldigt trevligt att man gjort ett kit med ”allt som behövs”. Jag vet att många absolut vill ha den färg som broderiet har sytts upp med och kan leta länge och väl efter just den exakta trådfärgen.
Om det är rätt eller fel vill jag inte uttala mig om – låt oss säga så här att det är naturligtvis upp till var och en. Men här är alltså ”allt-i-ett”. Suveränt.
Jag tror faktiskt jag ska brodera ett armband till – men denna gång enfärgat.
I nästa avsnitt i denna serie ska jag visa er hur man med lite ”trixande” kan använda en mindre brodérbåge än vad själva broderiet är i höjd.
Now I think it's very nice that they’ve made a kit with "everything included". I know that many people absolutely want to have the color that the embroidery is sewn up with and can look long and hard for just the exact thread color.
If it is right or wrong, I will not speak about - let's say this, that it is of course up to each one. But here is "all-in-one". Superb. 
I actually think I'm going to embroider another bracelet - but this time in a solid color.
In the next part in this series I'll show how you with a little "cheating" can use a smaller embroidery hoop than what the actual embroidery is in height.

Designs: Jewelry Kit from Husqvarna Viking

1 comment:

  1. Kommer armbandet imorgon tro??Väntar iaf med spänning/Bambikram

    ReplyDelete