Tuesday, November 18, 2014

Hooping Tips – 5

Reusable Frames – add extra stability and stay in place

Jag använder allt som oftast mina “Reusable frames”. Du sparar mellanlägg som i vissa fall kostar mycket pengar. Jag vill bara nämna att innan jag spänner fast ramen i brodérbågen så har jag klistrat fast mellanlägg över det utklippta området. Detta är enbart för att visa hur man fäster ramen så den sitter extra säkert.
I often use my “Reusable frames”. You save stabilizer which in some cases cost a lot of money. I should also mention that before I put the frame in the hoop I have glued stabilizer over the cut out area. This is just to show how to secure the frame. 
Vill man vara säker på att mellanlägget, i detta fall ramen, inte rör sig så brukar jag förstärka med lite maskeringstejp som jag viker över kanten på bågen. Nu ska jag i ärlighetens namn säga att för de allra flesta saker jag broderar så är detta inte nödvändigt.
Här ser ni hur jag satt lite maskeringstejp både på fram- och baksidan eftersom denna ram inte hade tyg på baksidan.

If you want to be sure that the stabilizer, in this case, the frame does not move I usually fasten it with some masking tape that I fold over the edge of the hoop. Now I will honestly say that for the vast majority of things I embroider, this is not necessary.
Here you can see how I've reinforced the frame with some masking tape on both the front and back because the frame didn't have fabric on the back.

Sedan sätter jag en bit maskeringstejp runt kanterna på bågen. Från framsidan ...
Then I put a piece of masking tape around the edges of the hoop. From the front …

... runt kanten ...
... around the edge ....

… och till baksidan ...
... and to the reverse side ...

... och fäster över tejpen på ramens baksida.
... and fasten over the tape on the back of the frame.

På sidan man fäster i brodérarmen brukar jag enbart sätta en bit tejp över skarven på den inre och yttre bågen. Men se upp så tejpen inte kommer för långt in.
On the side where you fasten the hoop on the embroidery arm I put a piece of tape over the splice between the inner and outer hoop. Don't put the tape to far in.


2 comments:

  1. Hi Lotta, love your blogs and many tips. Always such fun seeing how others do things.. Think this reusable frame could be a great idea but wondering how you attach your project that you'll embroider on to the frame so it's secure?? I'm thinking basting in the hoop sure won't work seeing that the frame has been trimmed to that size, so do pins tend to hole it secure enough? Bonnie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank Bonnie. This is just the frame exposed. Normally I glue stabilizer to the frame before attached to the hoop. You will see that in another blog post or if you go to the link I gave in the beginning and in that post there is another link where everything is shown. Lotta

      Delete