Thursday, November 6, 2014

Leaves – part 1


Kommer ni ihåg löven jag plockade i helgen? Jag lät dem torka lite – kanske lite för mycket för de var ganska så torra.
Do you remember the leaves I picked this weekend? I let them dry a bit — maybe a little too much because they were quite dry.

Sedan klistrade jag fast dem med limstift på ett A4 papper och skannade in detta.
När jag scannade så såg jag till att måttet blev storleken på A4 pappret. Allt för att jag skulle få rätt storlek på löven.
Then I glued them with glue stick onto an A4 paper and scanned this.
When I scanned it, I made sure that the measurement was the size of the A4 paper. Just to make sure I was going to get the right size on the leaves.

Sedan tog jag och öppnade det inskannade pappret i 6 D Design Creator.
Then I opened the scanned document into 6 D Design Creator.

Jag började sätta punkter runt lövet. Det som är bra med ett löv som detta är att man inte behöver sätta varenda punkt jämt – för lövet är faktiskt inte helt jämt.
Jag tänkte att vi skulle ägna några blogginlägg åt att stygnsätta lite olika löv. Så passa på att plocka några löv så ska jag visa hur ni gör.
I started to put stitch points around the leaf. The good thing is that with a leaf like this there is no need to put every single point evenly – because the leaf is actually not completely even. 
I thought that we would devote a few blog posts to digitize some different leaves. So take the opportunity to pick some leaves and I'll show you how you should do this.

6 D Design Creator is Embroidery Software from Husqvarna Viking

1 comment:

  1. You are simply amazing. I will take this digitizing journey with you. Thank you for taking the time to put this together. I will follow each post and each step.

    ReplyDelete