Saturday, November 15, 2014

Trådar

Nu är det ju inte så att jag behöver köpa tråd för jag har säkert mer än jag kommer göra av med. Men ändå så är det kul att prova nya trådar som man normalt inte får tag på.
På syfestivalen sist så köpte jag några brodértrådar från Wonderfil. I Sverige finns inte så många märken att köpa allmänt, det vanligaste är nog Sulky även om en del återförsäljare kan ha andra märken.
Now, it's not like I need to buy thread for I have probably more than I'll spend. but still, it's fun to try new threads that you don't normally get.
At the latest Sewing Festival I bought some embroidery threads from Wonderfil. In Sweden there are not so many brands to buy generally, the most common is probably Sulky even though some retailers may have other brands.
Här ser ni en lite tjockare tråd, Razzle,  som jag tänkte ha till bobbin work.
Here you see a slightly thicker thread, Razzle, which I’m going to use for bobbin work.
Här är några trådar som heter Invisifil och de ska vara lite tunnare. Kan vara kul att prova till exempelvis quiltning.
Here are some threads called Invisifil and they are supposed be a little thinner. Might be fun to try for quilting.
Till slut en overlocktråd i grått – skulle även kunna användas som sytråd stod det. Ja vi får väl se :-)
Som ni ser är det fortfarande mycket höstlöv och regnigt ute och det är mitten av november.  Förresten passa på att plocka några löv medan de finns och stygnsätt några enligt den ”tutorial” jag gjort i sju avsnitt.
Finally a thread for overlocking machines in gray – could also be used as a sewing thread it said. OK we'll see:-)
As you can see, there is still a lot of autumn leaves and rainy outside, and it's the middle of November.  By the way take the opportunity to pick some leaves while they still are there and digitize according to the "tutorial" I made in seven sections.

No comments:

Post a Comment