Saturday, December 6, 2014

Christmas Tree Appliqué - 2

Så vad behöver jag förutom tid? Jo, jag behöver - tyg till kuddarna och det har jag ett mörkt antracitgrått tyg som jag tänkte använda.
Tygbitar i olika färger till granarna
Vliesofix för applikationerna samt några knappar till att stänga kudden med.
So what do I need in addition to time? Well I need - fabric for the pillows and I have a dark anthracite gray fabric I was thinking of using.
Some scraps in different colors for the applique
Fusible web for the appliqué and some buttons to close the pillow with.
Broderimotiv/Applikationsmotiv i form av granar
Embroidery Designs / Appliqué Design in the shape of trees
Innan jag började sy så gjorde jag en layout i mitt 6 D Stitch Editor Plus.
Jag gjorde sedan en split så jag kunde sy ut det i tre omgångar i min 240x150 mm brodérbåge. För att kunna göra det så infogade jag några sk ”alignment marks” så jag kan passa ihop de olika delarna.
Som ni ser så är granarna olika stora och det är ju så det är – inget träd är exakt som ett annat. Nu kommer ju min skog vara i olika färger – men det är ändå samma färgskala. Varför jag kommer att göra gråsvarta granar var egentligen en tillfällighet. Från första början hade jag tänkt göra dem i rött, grönt och vitt. Men så var jag inne i stan i förrgår kväll och såg alla de vackra juldekorationerna som lyser upp och när jag såg lampor i form av stjärnor, älgar och granar mot den mörka kvällen så slog det mig att jag ska nog göra en vinterkudde i mörker - att det sedan råkar vara de färger jag gillar är helt en tillfällighet :-)
Nästa gång ska jag visa hur enkelt ni förstorar/förminskar i 6 D Design Creator. Ni trodde väl inte att jag gjort all granar i olika storlek en i taget? Nej då, jag gjorde bara en.
Before I started to sew I did a layout in my 6 D Stitch Editor Plus.
I then made a split so I could sew it out in three hooping’s in my 240x150 mm hoop. To be able to do so I inserted a number of so-called "alignment marks" so I can fit the different parts together.
As you can see the trees are of different sizes and the fact is there is no tree that is exactly like another. Now my forest of trees will be in different colors – but it's still the same color scale. Why I will do grey/black trees was actually a coincidence. From the very beginning I had thought to make them in red, green and white. But I was in the town the night before last and saw all the beautiful Christmas decorations that lights up and when I saw lights in the shape of stars, moose and trees against the dark night it occurred to me that I should probably do a winter pillow at night - that it happens to be the colors I like is quite a coincidence :-)
Next time I'll show how easy you resize in 6 D Design Creator. You didn’t think that I had done all the trees in different sizes, one at a time? Oh no, I just did one.

Så här ser min första gran ut. Nästa gång ska jag visa hur enkelt ni förstorar/förminskar i 6 D Design Creator. Ni trodde väl inte att jag gjort all agranar i olika storlek en i taget? Nej då, jag gjorde bara en.
This is how my first tree looks like. Next time I'll show how easy you resize in 6 D Design Creator. You didn’t think that I had done all the trees in different sizes, one at a time? Oh no, I just did one.
6 D Stitch Editor Plus is part of 6 D Premier (Embroidery Software) from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment